علل مزه بد داخل دهان بعد از کشیدن دندان
30 دی ماه 1402
مروارید مینا چیست؟
20 بهمن ماه 1402

صورت فرورفته یک مشکل شایع است که مانند بالا رفتن سن یا به سادگی پیر شدن، بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از موارد مربوط به این وضعیت به دلیل تحلیل رفتن استخوان هستند که به طور طبیعی یا به دلیل از دست دادن دندان اتفاق می افتند. شایع ترین دلیل پشت این وضعیت که به فرد ظاهری فرو رفته می دهد، تحلیل رفتن استخوان در استخوان فک واقع در دهان است. با گذشت زمان، زمانی که استخوان دیگر از رشد طبیعی کافی پشتیبانی نمی کند یا استخوان فک از دست می رود یا کوچک می شود، بین افراد در این قسمت های صورت فرو رفتگی ایجاد می کند:

  • فک
  • دهان
  • بینی
  • گونه ها
  • چانه

و برای دهان ظاهر فرو رفته غیرعادی ایجاد می کند.

از دیگر دلایل گود رفته شدن ظاهر صورت، از دست دادن دندان است. دندان ها ظاهری گرد و فشرده تر را برای صورت فرد ایجاد می کنند که این امکان را برای فرد فراهم می کند که حتی در سنین بالاتر به درستی اضافه کاری کند. از دست دادن دندان یکی دیگر از عوامل شایع برای ایجاد وضعیت فرو رفته صورت است که بسیاری از افراد را بدون اینکه بدانند تحت تأثیر قرار می دهد و تا زمانی که متوجه شوند دیگر خیلی دیر خواهد شد.

صورت فرورفته

صورت فرورفته

جایگزینی دندان های از دست رفته

به لطف فناوری جدید خود، می توانیم درمان های مختلفی را انجام دهیم و راه حل هایی ارائه دهیم که در غیر این صورت بازیابی دندان های از دست رفته دشوار خواهد بود. بنابراین، از دست دادن دندان ها نیز می تواند نتایجی مشابه تحلیل رفتن استخوان فک ایجاد کند.

رشته دندانپزشکی و همچنین در زمینه سلامت پزشکی، امکان انجام بسیاری از فرایندهای برجسته فراهم شده است که بیست سال پیش امکان پذیر نبودند.

در وضعیت سلامت، پوستی که صورت را احاطه کرده است روی لثه ها و دندان ها قرار می گیرد. برخورد صحیح با آنها بی شک هر گونه فرایند یا عملکردی را برطرف خواهد کرد که دهان شما به طور کلی قادر به انجام آن است.

اما، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، وقتی چندین دندان از دست رفته دارید، پوست شما فرو می رود و یک بار دیگر باعث ایجاد حالت فرو رفته در صورت می شود.

بسیاری از افراد در ایالات متحده با بالا رفتن سن از این عارضه رنج می برند بدون اینکه بدانند که با مراجعه به دندانپزشک و انجام راه حل های مختلف می توانند آن را برطرف کنند.

درمان این عارضه راه حل های متعددی دارد، پس چرا برای حل آن صبر کنیم؟

با گذشت زمان، طبیعی است که مقداری حجم عضلات موجود در ساختار صورت خود را از دست بدهید و چین و چروک های مختلفی ایجاد شوند که عمدتاً به سن مربوط هستند.

این موارد را می توان در بخش های زیر مشاهده کرد:

  • گونه ها
  • لب
  • چانه

و بخش های مختلف صورت.

عللی که باعث فرو رفته شدن صورت می شوند

همانطور که قبلا اشاره کردیم، دلایل زیادی باعث گودی و فرو رفته شدن صورت می شوند.

اما، راه حل ها تقریباً در هر کلینیک دندانپزشکی و همچنین در مطب دندانپزشکی ما در دسترس هستند.

عوامل زیر از جمله علل اصلی گودی صورت هستند، از جمله:

علل فرو رفته شدن صورت

علل فرو رفته شدن صورت

لثه های ناسالم: چه چیزی باعث بیماری لثه می شود؟

انباشته شدن پلاک ایجاد شده توسط رژیم غذایی روزانه یکی از دلایل بروز بیماری لثه و وجود باکتری های بیش از حد تولید شده به طور طبیعی در دهان شما است. التهاب لثه در مراحل اولیه قابل مشاهده است که بیشتر به ایجاد قرمزی در اطراف پایه دندان ها شناخته شده است. تخریب عفونی در لثه ها و بافت های اطراف دندان ها نیز باعث بروز علائم گودی صورت و همچنین سایر تهدیدات بالقوه در دهان شما می شود. اینها انواع اولیه علائمی هستند که باعث ایجاد ظاهری گود افتاده می شوند که به طور غیر طبیعی ایجاد می شود و احتمالاً روی چانه شما تأثیر می گذارد و آن را برجسته تر می کند. باید از بروز این امر اجتناب کرد؛ این اتفاق به شما اجازه نخواهد داد که در طول زمان راحت چیزی بجوید یا حتی به طور بالقوه بدرستی صحبت کنید.

تحلیل رفتن لثه ها نیز یکی از دلایل شایعی است که به مرور زمان استخوان فک شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

این علامت باعث می شود که لثه ها از روی دندان ها کنار بروند و به تدریج از آنها دور شوند. در نتیجه، باعث ایجاد پاکت هایی می شوند که باعث ایجاد التهاب عفونی و دردناک در اطراف دندان ها، تحریک روی گونه های شما و سایر علائم می شوند. بیماری های لثه اگر درمان نشوند، به طور قابل توجهی باعث از دست دادن دندان می شوند. این در واقع می تواند روی سرعتی که تحلیل رفتن استخوان در فک شما در نهایت منجر به فرو رفتگی دهان و حتی به طور بالقوه خط فک شما می شود، تأثیر بگذارد.

قرار دادن دندان مصنوعی نامناسب: دندان مصنوعی چیست؟

صورت فرو رفته می تواند باعث ایجاد اعوجاج قابل مشاهده شود و لب فرو رفته ایجاد کند که به شما اجازه نمی دهد به درستی صحبت کنید. این می تواند زندگی روزمره شما در موقعیت های معمولی را مختل کند، مانند یک گفتگوی ساده با یک دوست یا یکی از عزیزان.

خط فک شما و سایر اتفاقات طبیعی مانند چین و چروک ممکن است در اطراف دهان و گونه شما ظاهر شوند. ممکن است نشان دهنده این باشد که زمان آن رسیده است که پروتزهای سنتی خود را برای درمان جایگزین کنید که راه حلی دائمی برای وضعیت گودی صورت شما ارائه خواهد داد. پروتزهای مصنوعی یک راه حل کوتاه مدت ارائه می دهند که احتمالاً مختل کننده یا ناراحت کننده است. مانند رویدادهای عمومی یا زمانی که با خانواده خود وقت می گذرانید. همه ما آن ویدئو را دیده ایم که در آن شخصی که از دندان مصنوعی استفاده می کند در حین فوت کردن شمع یا غذا خوردن دندان های مصنوعی او بیرون می پرند و هیچ کس نمی خواهد این اتفاق برای او بیفتد.

به لطف فناوری نوآورانه، دندان مصنوعی سنتی متعلق به گذشته است و با درمان های مقرون به صرفه که راه حلی دائمی ارائه می دهند، نمی توانید از آن امتناع کنید.

تحلیل رفتن استخوان: چه چیزی باعث تحلیل رفتن استخوان در فک می شود که می تواند منجر به از دست دادن چندین دندان شود؟

تحلیل رفتن استخوان یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد مسن در هنگام بالا رفتن سن دچار آن می شوند و یک فرآیند طبیعی است. بسیاری از راه حل ها، مانند پیوند استخوان و ایمپلنت های دندانی، راه بسیار خوبی برای حل این مشکل هستند.

بر اساس NIAMS، (موسسه ملی آرتریت و بیماری های اسکلتی و عضلانی و پوستی)، زنانی که بیماری به نام پوکی استخوان در آنها تشخیص داده می شود، گزینه هایی هستند که بیشتر مستعد از دست دادن دندان هستند. صرف نظر از جنسیت، دندان های از دست رفته یا آسیب دیده می توانند باعث بروز بیماری های عفونی شوند. و نادیده گرفته شدن و اجتناب نکردن می تواند منجر به گسترش به سمت ریشه دندان شما شود. بی شک این به تحلیل رفتن استخوان کمک می کند. بهداشت مناسب دهان و دندان همیشه توسط همه جراحان دندان توصیه می شود و باید در سراسر جامعه ترویج یابد.

حفظ ساختار یکپارچه مناسب خط فک در سنین خاصی بسیار مهم است. برای حفظ یکپارچگی فک، دندان های از دست رفته باید با راه حل های دائمی مانند ایمپلنت های دندانی یا ابزارهای متحرک سنتی مانند دندان های مصنوعی جایگزین یا بازسازی شوند. روکش ها نیز یک درمان توصیه شده هستند که می توانند در برابر سایش و فرسودگی مقاومت کنند.

این شرایط را می توان در عرض چند بار مراجعه به دندانپزشک، به لطف ایمپلنت ها و روش های یک روزه، حل کرد.

تحلیل رفتن استخوان

تحلیل رفتن استخوان

مجبور نیستید با صورت فرو رفته زندگی کنید.

انتخاب های سبک زندگی که انجام می دهیم همه به خودمان بستگی دارند. عادات روزانه مانند بهداشت نامناسب دهان و دندان یا سیگار کشیدن می توانند منجر به نتایج مخربی شوند که فک، دندان ها و لثه های شما را تحت تأثیر قرار می دهند.

ممکن است در حال حاضر بالا رفتن سن اجتناب ناپذیر باشد، اما یک رژیم غذایی مغذی، مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن همگی اقداماتی هستند که فقط چند دقیقه از زمان ما را می گیرند. به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید و درمان سریع مشکلات دندانی به شما کمک می کند تا یک خط فک محکم، حمایت کننده و قوی داشته باشید که از دهان و ساختار پایین صورت شما برای سال های آینده پشتیبانی خواهد کرد.

مشورت منظم با جراح دندانپزشک خود در صورت بروز هر گونه مشکل یا مسئله ای با دندان درد، مشکل در جویدن غذا، لق شدن دندان ها، خونریزی لثه یا هر مشکل دیگری به شما کمک خواهند کرد تا از شرایط مضری اجتناب کنید که در غیر این صورت می توان آنها را از قبل درمان کرد.

جویدن ناخن ها و نوشیدن نوشیدنی های حاوی مقادیر زیادی کافئین نیز می تواند روی عملکرد و ظاهر کلی دندان های شما تأثیر بگذارند.

خوردن وعده های غذایی و غذاهای سالم نیز سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

روتین مراقبت از دهان

مسواک زدن روزانه، نخ دندان کشیدن، مراقبت کلی منظم از دهان و معاینات دندانی باید دو مرتبه در سال انجام شوند، همگی عادات دهان و دندان مناسبی هستند که همه ما باید آنها را ترویج و انجام دهیم. هر چیزی ممکن است، رعایت عادات سالم برای شما یک سبک زندگی کلی سالم فراهم می کند، چیزی که همه ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

هر فردی می تواند با مراجعه به دندانپزشک تحلیل رفتن استخوان را کاهش دهد و وضعیت فرو رفتگی صورت را از بین ببرد. هر فردی می تواند روی پیشگیری و کار با هر جراح دندانپزشک حرفه ای تمرکز کند. سپس می توانید با آنها یک رابطه قابل اعتماد ایجاد کنید و از هر گونه اثرات مخرب بیشتر اجتناب کنید که بیماری لثه باعث ایجاد یا جلوگیری از تجمع پلاک می شوند که به طور بالقوه می تواند باعث پوسیدگی دندان های شما شود.

روتین مراقبت از دهان

روتین مراقبت از دهان

در صورت از دست دادن دندان ها یا در صورتی که در شرف از دست دادن آنها هستید، باید فوراً کشیده شوند. اما، برخی درمان ها یا گزینه های متعدد در صورت درمان مناسب می توانند از کشیدن دندان جلوگیری کنند.

اگر دندان از دست رفته دارید و به جایگزین برای آن نیاز مبرم دارید، تیم دندانپزشکی ما می تواند در هر زمان به شما کمک کند. به خاطر داشته باشید، آنها در مورد گزینه های متعددی که ممکن است داشته باشید که به بهترین وجه نیازهای دندانی شما را برآورده می کنند، صحبت خواهند کرد.

می توان دندان های سالم و خط فک محکمی را حفظ کرد که در مراحل بعدی زندگی شما به طور مداوم از دهان و پایین صورت شما پشتیبانی می کند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت