اخبار و مقالات دندانپزشکی

۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸

بریج دندان بر پایه ایمپلنت – بخش اول

بریج دندانی بر پایه ایمپلنت چیزی شبیه بریج دندانی معمولی هستند، اما تحت حمایت ایمپلنت دندانی، و نه دندان طبیعی، قرار دارند.وقتی یک بریج بر پایه ایمپلنت استفاده می شود، به جای هر دندان از دست رفته یک ایمپلنت داخل استخوان فک قرار داده می شود.
۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۸

جنس ایمپلنت دندان از چه موادی است؟

جنس ایمپلنت و مواد سازنده ایمپلنت: تیتانیوم به عنوان اصلی ترین مواد ایمپلنت دندانی و ایمپلنت سرامیکی به عنوان جایگزینی برای ایمپلنت تیتانیومی دندان است
۸ شهریور ماه ۱۳۹۸

رژیم غذایی پس از جراحی کاشت ایمپلنت

فردی که جراحی کاشت ایمپلنت دندانی داشته است به مدت 5 تا 7 روز پس از آن باید رژیم غذایی نرم داشته باشد. دریافت مواد غذایی مقوی از اهمیت بالایی برخوردار است.
۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۸

خشکی حفره دندان

خشکی حفره دندان شرایط دردناک دندانی است که پس از کشیدن دندان دائمی اتفاق می افتد. خشکی حفره دندان زمانی اتفاق می افتد که در محل دندان کشیده شده لخته خون ایجاد نمی شود
۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۸

ترک دندان

ترک دندان علائم مختلفی دارد که درد ناگهانی حین جویدن یا گاز زدن از نشانه آن است. درد می تواند بروز یابد و مجدداً از بین برود، دندانپزشک در تعیین محل دندانی که عامل بروز درد است مشکل داشته باشد.
۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۸

درمان مجدد ریشه

اگر دندان عصب کشی شده نتوانست بهبود پیدا کند یا مشکلات جدیدی برای آن بوجود آمد یک فرایند درمان ریشه مجدد می تواند به بهبود دندان کمک کند و دندان را حفظ کند.
۷ مرداد ماه ۱۳۹۸

تصاویر رادیوگرافی در کاشت ایمپلنت های دندانی

تصاویر رادیوگرافی در کاشت ایمپلنت دندانی،به صورت تکی یا چند تایی، استفاده می شوند. ارزیابی رادیپوگرافیک ایمپلنت دندانی باید به طور سالانه،توسط دندانپزشک مجرب انجام شود.
۲۹ تیر ماه ۱۳۹۸

جراحی لیفت سینوس

جراحی لیفت سینوس برای تقویت سینوس ماگزیلا انجام میشود. جراحی با ایجاد برشی در بافت لثه آغاز می شوند که با هدف برداشتن پوشش روی استخوان زیر آن است.
۲۱ تیر ماه ۱۳۹۸

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

علت دقیق حساسیت دندان پس از بلیچینگ ناشناخته مانده است، اما ویژگی پراکسید اینست که موجب حساسیت عصب دندان می شوند که موجب بروز حساسیت به سرما و گرما می شود.