اخبار و مقالات دندانپزشکی

۲۵ دی ماه ۱۳۹۷

علت و علائم شکست درمان ایمپلنت

شکست کاشت ایمپلنت دندان می تواند ناشی از عوامل موضعی یا سیستمیک، خود فرایند جراحی، یا مراقبت های پس از آن باشد.به خاطر داشته باشید که شکست ایمپلنت های دندان همیشه در نتیجه پس زدن آنها توسط بدن نیست
۱۸ دی ماه ۱۳۹۷

درمان ریشه (عصب کشی) دندان کودکان

کودکان ممکن است دندان های شیری یا حتی دندان های دائم نابالغ خود را به علل مختلفی از دست بدهند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که پالپ، بافت زنده داخل دندان، عفونی شود. این مشکل اغلب نتیجه آسیب به دندان یا پوسیدگی دندان است
۱۲ دی ماه ۱۳۹۷

عکسبرداری و رادیوگرافی در دندانپزشکی

تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس در دندانپزشکی تصاویری از دندان هستند که دندانپزشکان از آنها برای ارزیابی سلامت دندان ها استفاده می کنند. در این تصاویر از سطوح بسیار پایین پرتو استفاده می شود تا از داخل دهان، دندان ها و لثه ها عکس گرفته شود.
۵ دی ماه ۱۳۹۷

روش های کاهش درد پس از درمان ریشه

مراقبت کافی از دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است (عصب کشی شده است) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس از چند روز ممکن است نیاز باشد مجدداً به دندانپزشک مراجعه کنید تا با گرفتن تصویر رادیوگرافی مطمئن شود عفونت به طور کامل از بین رفته است.
۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی عبارت است از طراحی لبخند فرد با کمک فناوری دیجیتال و مطالعه روابط بین دندان ها، لثه ها، و لب ها برای طراحی تقریبی لبخند. این تکنیک در پاسخ به درخواست بیمار و انتظارات او از زیبایی پس از درمان طرح لبخند ابداع شد.
۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷

لکه سفید روی دندان

گاهی تغییر رنگ دندان به رنگ سفید شبیه لک و پیس است این سایه سفید رنگ از دیگر قسمت های دندان متمایز است و وجود آن روی دندان ها برای برخی افراد آزار دهنده است
۱۱ آذر ماه ۱۳۹۷

بهداشت و سلامت زبان

زمانی که به سلامت دهان و دندان فکر می کنیم تقریباً همیشه به یاد دندان ها و لثه ها می افتیم، اما عضو دیگری نیز در دهان هست که در سلامت دهان نقش دارد و آن زبان است.
۵ آذر ماه ۱۳۹۷

بهداشت و بیماری های لثه

لثه ها نه تنها در سلامت دهان و دندان شما، بلکه در سلامت عمومی کل بدن شما نقش اساسی ایفا می کنند. در بسیاری موارد، تورم و خونریزی لثه ها از جمله علائم بیماری لثه هستند
۲۶ آبان ماه ۱۳۹۷

اختلالات رشد دندان در کودکان

اختلالات و نقایص ژنتیکی مادرزادی می توانند رشد فیزیکی کودکان و حتی ممکن است ظاهر آنها را تحت تأثیر قرار دهند و منجر به عدم رشد دندان های شیری در آنها شوند.
فارسی