اخبار و مقالات دندانپزشکی

۸ مهر ماه ۱۳۹۸

هزینه پر کردن دندان در کرج

هزينه پركردن دندان با كامپوزيت يا آمالگام در كرج در مطب خصوصي و مراكز دولتي متفاوت است. قیمت ترميم آمالگام براي دندانپزشك عمومي ١٧١٠٠٠ تومان تا٢٥٦٠٠٠ تومان است
۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۹

شکاف کام و لب در کودکان

در اوایل دوران بارداری، اجزاء مختلف صورت نوزاد به صورت مجزا شکل می گیرند و به یکدیگر متصل می شوند. اگر این اجزاء به درستی متصل نشوند، نوزاد با شکاف کام و لب به دنیا می آید
۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

رژیم غذایی سالم برای داشتن دندان های سالم

آیا می خواهید بدانید چه چیزی بخورید تا دندان ها و لثه های خود را سالم و قوی نگه دارید؟ ما دندان ها و لثه های سالم نیاز داریم تا بتوانیم غذای سالم بخوریم.
۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

جراحی پیوند لثه چگونه است؟

اگر لثه شما تحلیل رفته باشد دندانپزشک پیوند بافت لثه را پیشنهاد میدهد.در جراحی پیوند لثه یک تکه از بافت لثه را از سقف دهان یا از بافت لثه سالم نزدیک تر بر می دارد.
۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

کانتورینگ یا تغییر شکل مینای دندان ها

تغییر شکل دندان یا کانتورینگ دندان یک تکنیک دندانپزشکی زیبایی است که در آن مقادیر اندکی از مینای دندان تراشیده می شود تا شکل، ارتفاع یا سطح دندان اصلاح شود
۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۹

فرنوم و فرنکتومی در دندانپزشکی

فِرنوم یک تکه پوست گوشت مانند است که یک عضو را به بافت مجاور متصل می کند. داخل دهان فرنوم های مختلفی وجود دارند. فرنکتومی لب و فرنکتومی زبان بسیار مشهور است
۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹

درمان درد لثه

با استفاده از راهکار خانگی می توان درد لثه راکم کرد. درد لثه ممکن است نتیجه آفت دهان باشد، یا حتی استفاده از پروتزدندانی مصنوعی، ریتینر، یا براکت ارتودنسی
۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۸

درباره ویروس کرونا جدید چه میدانیم؟

در 11 فوریه سال 2020، سازمان بهداشت جهانی از یک بیماری بسیار خطرناک به نام کرونا ویروس 2019 خبر داد که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد. علائم ویروس کرونا در ابتدا شبیه سرماخوردگی است
۹ اسفند ماه ۱۳۹۸

باندینگ دندان چیست؟

باندینگ دندان نوعی فرایند زیبایی برای ترمیم و اصلاح لبخند است در این فرایند مواد رزین کامپوزیت همرنگ دندان روی دندان ها اعمال می شوند تا ظاهر دندان زیبا شود
۱ اسفند ماه ۱۳۹۸

چرا برخی نوزادان با دندان متولد می شوند؟

دندان ناتال و نئوناتال بسیار نادر است، اما وجود دارد اگر کودک هنگام تولد دندان داشته باشد باید با دندانپزشک مشورت کرد. وقتی یک نوزاد با دندان به دنیا می آید