اخبار و مقالات دندانپزشکی

۸ مهر ماه ۱۳۹۸

هزینه پر کردن دندان در کرج

هزينه پركردن دندان با كامپوزيت يا آمالگام در كرج در مطب خصوصي و مراكز دولتي متفاوت است. قیمت ترميم آمالگام براي دندانپزشك عمومي ١٧١٠٠٠ تومان تا٢٥٦٠٠٠ تومان است
۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹

خوراکی و نوشیدنی هایی که دندان ها را لک می کنند

اگر لکه هایی با رنگ های مختلف روی دندان خود می بینید، سعی کنید مصرف غذاهایی که در فهرست زیر هستند را قطع کنید و بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت کنید
۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۹

دیابت و مراقبت های دندانی

دیابت باعث مشکلات زیادی میشود که یکی از آنها مشکلات دهان و دندان است. برای پیشگیری از آسیب به دندان ها و لثه ها، دیابت و مراقبت های دندانی را جدی بگیرید
۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۹

ارتباط عفونت دندان با بیماری های قلبی

یک عفونت داخل دهان شما می تواند منجر به چیزی بیشتر از بروز مشکلات صرف برای دهان شما شود. یک عفونت دهان و دندان خطر بیماری قلبی را 7/2 برابر بیشتر میکند
۱ شهریور ماه ۱۳۹۹

بی حس کننده ها و آرامبخش ها در دندانپزشکی

بی حس کننده دندانپزشکی انواع مختلفی دارند. بی حس کننده های موضعی دارو به داخل دهان تزریق می شود تا منطقه ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد بی حس شود
۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۹

مشکلات احتمالی پس از کشیدن دندان عقل

درصد کمی از بیماران مشکلات پس از کشیدن دندان عقل مانند خشکی حفره دندان ، درد و تورم ، محدود شدن باز شدن دهان ، خونریزی شدید ، بی حسی لب ها را تجربه میکنند
۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی

مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) مانند یک لولای کشویی عمل می کند که استخوان فک شما را به جمجمه شما متصل کرده است. شما در هر طرف فک خود یک مفصل دارید
۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹

روکش های پیچ شونده و چسب شونده روی ایمپلنت های دندانی

ترمیم های مصنوعی که بر پایه ایمپلنت دندانی هستند هم با کمک پیچ و هم با کمک چسب های دندانپزشکی، یا هر دو، به فیکسچر ایمپلنت های دندانی متصل می شوند
۳ تیر ماه ۱۳۹۹

پالپیت دندان؛ روش های درمان و پیشگیری از آن

پالپیت تحت عنوان دندان درد شناخته می شود و زمانی بوجودمی آید که واکنش التهابی داخل پالپ دندان رخ دهد.انواع پالپیت: پالپیت بازگشت پذیر و پالیپت بازگشت ناپذیر
۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۹

استوماتیت چیست؟

استوماتیت یک اصطلاح کلی برای التهاب یا زخم مخاط داخل دهان است، از جمله بخش های داخلی لب ها، گونه ها، لثه ها، زبان، و حلق، که می توانند توانایی فرد در غذا خوردن، حرف زدن، و خوابیدن را تحت تأثیر قرار دهد