هیدراته کردن مجدد دندان ها بعد از سفید کردن آنها
20 آذر ماه 1402
حساسیت دندان بعد از دریافت روکش
29 آذر ماه 1402

متن مصاحبه دکتر یوسف رفیع درباره استفاده از روش بایومیمتیک در دندانپزشکی ترمیمی با روزنامه جام جم

 

روش کار دکتر یوسف رفیع در دندانپزشکی ترمیمی خارج از روتین درمان دندان های پوسیده تعریف می شود. در واقع رویکرد جدید دندانپزشکی بایومیمتیک شیوه درمانی است که این پزشک حاذق جهت درمان دندان های آسیب دیده به کار می برد. وی از سال ۱۳۸۹ در شهر کرج فعالیت پزشکی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۸ کلینیک دندانپزشکی تحت بیهوشی مهرویلا را تأسیس نمود. موفقیت دکتر رفیع در کاربرد روش های جدید و به روز علم دندانپزشکی موجب گردید تا با این پزشک متبحر و خوش فکر گفتگویی را به انجام رسانیم. در ذیل توجه خوانندگان را به ماحصل این مصاحبه جلب می نماییم:

در ابتدا از شیوه درمانی که بر مبنای علم روز دنیا انجام می پذیرد توضیح دهید؛ پروسه درمانی این روش به چه ترتیب می باشد؟

در دندانپزشکی ترمیمی یک رویکرد جدید به نام دندانپزشکی بایومیمتیک وجود دارد. تمرکز این شاخه از دندانپزشکی ترمیمی بر بازسازی دندان های به شدت تخریب شده می باشد . حفاظت از ساختار دندان ونگهداری از سلامت دندان و جلوگیری از عصب کشی ونداشتن حساسیت دندانی بعد از ترمیم وعمر طولانی ترمیم در مقابل ترمیم های سنتی از اهداف این روش میباشند. دراین روش درمانی دندانهای درمان ریشه یا عصب کشی شده به روش ترمیم خارج دهانی ترمیم میشوند.

اشاره کردید به مواد اولیه خاصی که در این شیوه درمانی استفاده می شود، علاوه بر این در مورد اهمیت تبحر و تخصص حین انجام کار نیز بگویید

بله؛ این موارد باید به واسطه مواد و متریال مورد استفاده یک پروتکل خاص انجام پذیرد. در این روش ما حین درمان، زمان می گذاریم تا فعل و انفعالاتی که بر روی دندان قرار است صورت گیرد، به سرعت انجام نشود. در مواقعی من حدود یک ساعت و نیم وقت می گذارم که دندان آسیب دیده را ترمیم نمایم.

در واقع علاوه بر مواد مورد استفاده، زمان نیز در فرآیند درمان بسیار تعیین کننده می باشد. رعایت پروتکل های تعیین شده برای درمان بسیار تاثیر دارد. یعنی باید مراحل به شکلی طی شود که کوچکترین آسیبی به سطح دندان نزدیک بافت عصب، وارد نگردد‌.

استفاده از روش بایومیمتیک در دندانپزشکی ترمیمی

استفاده از روش بایومیمتیک در دندانپزشکی ترمیمی

در مورد دندانبزشکی تحت بیهوشی بزگسالان توضیح بفرمایید

افرادی که به هر دلیلی اعم از ترس از دندانپزشکی ویا معلولیت جسمانی و یا افراد عادی علاقمند به انجام کارهای دندانی در یک جلسه هستند میتوانند بعد از معاینه و انجام ازمایشات لازم قبل از بیهوشی و مشخص شدن طرح درمان خدمات درمانی را در اتاق عمل در کلینیک مهرویلا انجام دهند.گروه تخصصی دندانپزشکی در کلینیک مهرویلا تمامی درمان های دندانپزشکی را اعم از ایمپلنت جراحی فک وپیوند استخوان و سایر درمانهای مربوط به دهان و دندان تحت بیهوشی انجام میدهد.

به طور کلی چه راهکاری برای پیشگیری از پوسیدگی و درد دندان توصیه می کنید؟

بهترین راهکار جهت پوسیدگی دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان است. همچنین توصیه می شود هر شش ماه یکبار جهت چکاپ های اولیه به دندانپزشک مراجعه شود. چکاپ های اولیه باعث کاهش هزینه درمان می گردد ضمن اینکه مدت زمان فرآیند درمان دندان را نیز به حداقل می رساند.

دکتر یوسف رفیع دندانپزشک زیبایی در کرج

دکتر یوسف رفیع دندانپزشک زیبایی در کرج

لطفاً جهت اطلاع خوانندگان نشانی و ساعات کاری مطب و کلینیک مهرویلا را اعلام فرماید.

مطب، روزهای زوج دایر است جهت دریافت نوبت دکتر یوسف رفیع را در گوگل جستجو کنید، روزهای فرد خودم در کلینیک حضور دارم، ولی سایر همکاران از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب فعالیت دارند.

 

آدرس مطب دکتر یوسف رفیع : کرج-چهار راه طالقانی-جنب هلال احمر-ساختمان پزشکان نور

آدرس کلینیک :کرج خیابان درختی-بین میدان مادر و سه راهی تهران-روبروی هایپرمی-ساختمان مهرویلا-طبقه اول

شماره تماس کلینیک مهر ویلا: ۳۴۲۳۵۰۰۱

شماره مطب: ۳۴۴۹۸۱۱۲

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت