فواید استفاده از مسواک های بین دندانی
9 آبان ماه 1401
آنتی بیوتیک های دندانی برای عفونت و آبسه دندان: انواع و دوز
30 آبان ماه 1401

اغلب افراد به دنبال لبخندی با دندان های صاف تر هستند و همچنین به لبخندی سفیدتر علاقه مند هستند. خوشبختانه امروزه در تمامی مطب های دندانپزشکی بسیاری از خدمات سفید کردن دندان ها بر اساس نیازهای بیماران ارائه می شوند. ما می خواهیم بیمارانمان همه جا با لبخندی روشن و مطمئن ظاهر شوند. راهکارهای سفید کردن دندان ها در مطب ها، سریع تر، ایمن تر و ساده تر هستند.

سیستم سفید کننده فعال شده با نور

برای بیمارانی که سفید کردن دندان ها در مطب را انتخاب می کنند، این فرآیند می تواند در عرض دو ساعت کامل شود و دندان های شما را هشت برابر درخشان تر کند! ما از ژل فعال شده با نور استفاده می کنیم که به طور قابل توجهی کل فرآیند سفید شدن را بهبود می بخشد و تسریع می کند. پس از استفاده از ژل، ما از نور LED برای تسریع سفید کردن دندان ها در عرض 90 دقیقه تا دو ساعت استفاده می کنیم.

سفید کردن دندان ها با این روش دقیقا چگونه عمل می کند؟

ترکیبی از ژل سفید کننده مخصوص و نور، لکه های روی دندان ها را بدون آسیب رساندن به ساختار زیر آن در هم می شکند. در طول قرار ملاقات شما، دندانپزشک سه تا چهار مرتبه به مدت 15 دقیقه، اعمال ژل را انجام خواهد داد. این کل درمان است! پس از آن، می توانید دهان خود را بشویید و از لبخند واقعی تر خود لذت ببرید.

حتی ممکن است مجموعه ای از تری ها و ژل های سفید کننده را برای کابردهای خانگی دریافت کنید- اگر از قبل تری ریتینر یا الاینر اینویزیلاین نداشته اید.

سفید کردن دندان در ارتودنسی

سفید کردن دندان در ارتودنسی

اصول سفید کردن دندان

قبل از هر چیز، اجازه دهید دلیل زرد یا کدر شدن دندان ها را توضیح دهیم! ممکن است فکر کنید،” می دانم، می دانم، می خواهید به من بگوئید که نوشیدن قهوه را ترک کنم” – اما در واقعیت، بسیاری از دلایل کمتر شناخته شده برای زرد شدن دندان ها نیز وجود دارند.

لکه های داخلی در مقایسه با لکه های خارجی

این در واقع یک بخش طبیعی از پیر شدن است، مانند سفید شدن موهای سر یا چروک های پنجه کلاغی کنار چشم ها. همانطور که دندان های شما در طول زندگی خود را ترمیم می کنند، قسمت داخلی (عاج) تازه می شود. این عاج جدید تیره تر است. به طور همزمان، اسیدهای موجود در غذاهایی که می خورید، به مرور زمان، مینای دندان ها را نازک تر می کنند. رنگ عاج از درون مینا منعکس می شود، و در نتیجه ظاهری زردتر به دندان ها می دهد. این زردی داخلی نامیده می شود.

دلایل دیگری نیز برای تیره شدن دندان ها در طول زمان وجود دارد. این موارد می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • ژنتیک
  • آسیب هایی که دندان های شما را درگیر می کنند
  • مقادیر زیاد فلوراید (فلوئوروزیس)
  • آملوژنزیس ایمپرفکتا ()، دنتینوژنزیس ایمپرفکتا، و سایر اختلالات دندانی نادر
  • پر کردن نقره
  • مصرف تتراسایکلین قبل از 10 سالگی

برخی از موارد متداول دیگر نیز وجود دارند که می توانند باعث لک شدن قسمت خارجی دندان های شما شوند:

  • چای
  • قهوه
  • شراب
  • سیگار

لکه های ناشی از چیزهایی مانند نوشیدنی های رنگی را تغییر رنگ خارجی می نامند. اگر نگران لکه دار شدن دندان های خود هستید، توصیه می کنیم هنگام نوشیدن قهوه از نی استفاده کنید (افزودن یخ نیز کمک می کند)، شراب سفید را به جای شراب قرمز ترجیح دهید، و سیگار را ترک کنید (اگر این کار را می کنید).

سفید کردن دندان در ارتودنسی

سفید کردن دندان در ارتودنسی

کدام نوع درمان سفید کننده دندان برای من مناسب است؟

درمان سفید کننده مناسب به چند چیز بستگی دارد:

  • زردی دندان های شما از چه نوعی است- درونی، بیرونی یا هر دو
  • این که آیا شما مشکلات دندانی دیگری دارید یا خیر
  • بودجه شما

بهترین روش سفید کردن دندان های شما، به نوع زرد شدگی دندان های شما بستگی دارد. هر اقدام پزشکی یا زیبایی تنها در صورتی مؤثر خواهد بود که واقعاً مشکل را به صورت ریشه ای برطرف کند. درست همانطور که از شوینده پاک کننده پوست صورت برای درمان سردرد یا کاهش درمان لک استفاده نمی کنید، باید درمان سفید کننده خود را با نوع زردی دندان های خود مطابقت دهید.

اگر فکر می کنید دندان های شما به سادگی با نوشیدن 2 فنجان قهوه روزانه شما لکه دار شده اند، می توانید نحوه واکنش دندان های خود به خمیر دندان پاک کننده لکه ها را مشاهده کنید- یا می توانید برای سفید کردن تخصصی دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر تغییر رنگ دندان های شما داخلی است، به یک ژل بلیچینگ نیاز دارید که روی دندان ها شما نگه داشته می شود. این ژل در واقع توسط قسمت داخلی دندان ها جذب می شود و باعث می شود همه چیز روشن تر شود. بسیاری از افراد این را نمی دانند، اما سفید کننده باعث روشن تر شدن داخل دندان می شود و سپس مانند یک منشور از طریق مینای دندان منعکس می شود. زیبایی ممکن است فقط در عمق پوست باشد، اما سفیدی دندان اغلب چیزی بیشتر از عمق مینای دندان است!

سفید کردن تخصصی در مقایسه با سفید کردن بدون نسخه دندان ها

بسیاری از افراد بر اساس بودجه خود این انتخاب را انجام می دهند و این کاملا قابل درک است!

البته ممکن است برخی دندانپزشکان کمی تعصب داشته باشند (آیا می دانسته اید همه ارتودنتیست ها رسماً دندانپزشک هم هستند؟!) اما فکر می کنیم همیشه باید با یک متخصص صحبت کنید. قطعاً برخی از راه حل های به اصطلاح سفید کننده دندان وجود دارند که بی خطر یا مؤثر نیستند.

حتی اگر می دانید که نمی توانید سفید کردن تخصصی را انجام دهید، دندانپزشک شما می تواند شما را به سمت ایمن ترین محصولات بدون نسخه هدایت کند. ناگفته نماند که آنها می توانند به شما کمک کنند تا بخش مهمی از معادله را بفهمید: اینکه آیا لکه های دندان های شما داخلی هستند یا خارجی.

همچنین فراموش نکنید که بررسی کنید که آیا بیمه درمانی شما سفید کردن دندان ها را تحت پوشش قرار می دهد یا خیر. بسیاری از برنامه ها این درمان ها را تحت پوشش قرار نمی دهند، اما پرسیدن آن هرگز ضرری ندارد!

سفید کردن دندان در ارتودنسی

سفید کردن دندان در ارتودنسی

بهترین روش های سفید کردن دندان ها در طول دوره درمان ارتودنسی

چه بخواهید برای جشن عروسی، گردهمایی کلاس یا جلسه بزرگی که در پیش دارید به بهترین شکل ظاهر شوید- یا فقط می خواهید هر روز یک لبخند سفید درخشان و با اعتماد به نفس داشته باشید- این چیزی است که باید در مورد بهترین روش های درمان سفید کننده بدانید.

بهترین روش های سفید کردن دندان ها با بریس های سنتی

ممکن است بتوان عنوان این بخش را “در حالی که بریس های سنتی دارید دندان های خود را سفید نکنید” گذاشت!

گرچه ما در مورد نحوه سفید کردن زردی داخلی دندان ها صحبت کردیم، این ماده سفید کردن دندان ها هنوز هم باید به مدت 30 تا 60 دقیقه روی دندان ها نگه داشته شود. اگر براکت های سنتی دارید، براکت و سیم ها مانع می شوند. برطرف کردن هر گونه لکه خارجی بعلاوه توسط بریس های شما بی اثر می شود.

اگر در حال حاضر بریس دارید، توصیه می کنیم تا پایان دوره درمان خود صبر کنید. پس از جدا شدن بریس های، سفید کردن دندان ها می تواند روی یک لبخند زیبا و صاف انجام شود.

بهترین روش های سفید کردن دندان ها با اینویزیلاین

یک چیز فوق العاده در مورد اینویزیلاین این است که می توانید دندان های خود را با استفاده از تری های اینویزیلاین سفید کنید. البته، باید ژل سفید کننده مناسب را تهیه کنید. گزینه های بدون نسخه که دارای ماده فعال 10 تا 20 درصد هستند توصیه می شوند، زیرا دوزهای قوی تر می توانند باعث حساسیت شدید دندان ها شوند.

هنگامی که ژل سفید کننده مناسب را تهیه کردید، قبل از ریختن چند قطره از ژل داخل تری اینویزیلاین خود باید آن را کاملاً تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که ژل را به قسمت جلوی تری خود می مالید، تا با جلوی دندان های شما تماس پیدا کند.

از آنجا که تری های اینویزیلاین به صورت سفارشی برای دندان های شما قالب گیری می شوند، این اطمینان حاصل می شود که ژل به طور کامل پخش خواهد شد تا همه جا را پوشش دهد. هنگامی که تری را روی دندان ها قرار دادید، آن را به مدت 15 دقیقه روی آنها نگه دارید و سپس می توانید آن را بردارید و کار تمیز کردن را انجام دهید. همچنین باید حداقل یک دقیقه را صرف شستشوی کامل دهان خود کنید.

این شکل از سفید کردن دندان ها را می توان دو مرتبه در هفته تکرار کرد تا زمانی که دندان های شما به درخشندگی مورد نظر برسند.

بهترین روش های سفید کردن دندان ها با ریتینرها

اگر یک ریتینر شفاف ارتودنتیک دارید، می توانید از همان فرآیندی که با تری اینویزیلاین انجام دادید، برای سفید کردن دندان های خود با ریتینر استفاده کنید. اما در مورد افرادی که نگهدارنده ثابت دارند چطور؟ آیا هنوز هم می توانند دندان های خود را سفید کنند؟

اگر نگهدارنده دائمی دارید، همچنان می توانید دندان های خود را بدون هیچ مشکلی سفید کنید زیرا ژل فقط مستقیماً روی جلوی دندان های شما اعمال می شود. سیمی که به پشت دندان های شما متصل می شود با هیچ یک از روشهای  سفید کردن دندان که توصیه کردیم، تداخلی ایجاد نمی کند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت