آنتی بیوتیک های دندانی برای عفونت و آبسه دندان: انواع و دوز
30 آبان ماه 1401
چرا درمان تنفس دهانی مهم است؟
26 آذر ماه 1401

بسیاری از افراد به دنبال برندهای جایگزین خمیردندان برای گزینه های خمیر دندان فاقد فلوراید هستند.

گرچه مسئله فلورایده کردن ممکن است بحث برانگیز باشد، اما نشان داده شده است که این ماده معدنی طبیعی به تقویت مینای دندان و محافظت در برابر حفره ها نیز کمک می کند.

به همین دلیل است که توافق گسترده ای در بین دندانپزشکان وجود دارد که فلوراید برای داشتن دندان های سالم مهم است، با این حال هنوز بحث هایی در مورد اینکه آیا فلوراید باید در خمیر دندان گنجانده شود یا خیر وجود دارد.

اکثر دندانپزشکان اصرار دارند که قطعاً مفید است؛ با این حال، دیگران اعتراف می کنند که ممکن است تنها در صورتی به آن نیاز داشته باشید که در معرض خطر بالای پوسیدگی دندان قرار داشته باشید.

و سپس بر اساس مطالعاتی مانند این، هشدارهایی وجود دارند که قرار گرفتن در معرض فلوراید در دوران بارداری می تواند به قابلیت فکری کودکان آسیب برساند.

بنابراین، جای تعجب نیست که افراد بیشتری به دنبال بهترین خمیر دندان فاقد فلوراید هستند.

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • آیا خمیر دندان فاقد فلوراید خوب است؟
  • چرا از خمیر دندان فاقد فلوراید استفاده کنیم؟
  • مزایای خمیر دندان فاقد فلوراید چیست؟
  • مقایسه خمیر دندان فلورایده با فاقد فلوراید
  • بهترین خمیر دندان فاقد فلوراید برای کودکان و بزرگسالان

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا خمیر دندان بدون فلوراید بهترین انتخاب برای شما است یا خیر، و شما را به سمت بهترین برند برای نیازهایتان هدایت کند.

خمیر دندان فاقد فلوراید برای کودکان

مواد تشکیل دهنده خمیر دندان فاقد فلوراید برای کودکان تا میزان زیادی شبیه به خمیر دندان افراد بزرگسال است. با این حال، آنها با طعم های با مزه توت فرنگی و نعناع تولید می شوند که برای کودکان جذاب تر هستند- و صادقانه بگویم، از آنجا که تفاوت اصلی بین خمیر دندان بزرگسالان و کودکان معمولاً محتوای فلوراید آنها است، افراد بزرگسال نیز می توانند از این خمیر دندان ها استفاده کنند، اگر نسبت به مزه قوی نعناع حساس هستید، می توانید مزه توت فرنگی آن را انتخاب کنید.

برخی از این خمیر دندان ها در مواد تشکیل دهنده خود زایلیتول دارند، که دارای خواص شیرین کنندگی طبیعی و ضد پوسیدگی و مرطوب کنندگی است و همچنین آلوئه ورا که تسکین دهنده است، و سیلیس.

در برخی از این خمیر دندان ها، به عنوان جایگزینی برای فلوراید، از کلسیم و سیلیس برای تمیز کردن ملایم دندان های کودکان و محافظت در برابر پوسیدگی استفاده می شود. آنها همچنین دارای هیدروکسی آپاتیت هستند که جزء اصلی (97%) از مینای دندان است و ثابت شده است که مینای دندان را تقویت کرده و دندان ها را سفید می کند.

این نوع خمیر دندان ها غالباً فاقد طعم، رنگ یا مواد نگهدارنده مصنوعی هستند و روی حیوانات آزمایش نشده اند.

خمیر دندان فلورایده در مقایسه با خمیر دندان فاقد فلوراید

هنگام مقایسه خمیردندان فلوراید در مقابل خمیر دندان بدون فلوراید، مزایا و معایبی برای هر دو نوع خمیردندان وجود دارد.

مزایای خمیر دندان بدون فلوراید

  • عدم وجود خطر ابتلا به فلوئوروزیس دندانی.
  • ترکیبات موجود در خمیر دندان های فاقد فلوراید می توانند به دهان شما احساس تازگی بدهند.
  • حتی اگر حاوی فلوراید نباشد، ممکن است به سفید شدن دندان ها کمک کند.
  • برخی از مواد تشکیل دهنده یک خمیر دندان خوب فاقد فلوراید می توانند به اندازه خمیر دندان حاوی فلوراید کارآمد باشند.

مضرات خمیر دندان فاقد فلوراید

  • شما ممکن است فوایدی که فلوراید برای دندان های شما فراهم می کند را از دست بدهید.

نتیجه گیری

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، انجمن دندانپزشکان آمریکا، و همچنین اکثر دندانپزشکان استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید را توصیه می کنند. با این حال، بحث گسترده ای در مورد اثرات نامطلوب فلوراید وجود دارد، در حالی که برخی از مطالعات از اینکه چرا استفاده از خمیر دندان فاقد فلوراید ایده بهتری است، حمایت می کنند.

در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید چه چیزی برای سلامت دهان و دندان های خود و خانواده شما بهترین است. هر تصمیمی که دارید، حتماً دو مرتبه در روز مسواک بزنید و حداقل یک مرتبه در روز نخ دندان بکشید. و معاینات منظم دندانپزشکی خود را نادیده نگیرید.

همچنین، اگر مسیر فاقد فلوراید را انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید خمیر دندانی را که انتخاب می کنید حاوی مواد باکیفیت مانند هیدروکسی آپاتیت است، که ممکن است جایگزینی برای فلوراید باشد.

خمیر دندان فاقد فلوراید

خمیر دندان فاقد فلوراید

پرسش های متداول در مورد فلوراید در خمیر دندان

فلوراید در خمیردندان چیست؟

فلوراید یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در پوسته زمین وجود دارد. فلوراید دندان ها را تقویت می کند و مقاومت آنها را در برابر اسیدهایی که باعث ایجاد حفره می شوند افزایش می دهد و باعث توقف پوسیدگی می شود.

خمیر دندان فاقد فلوراید چیست؟

خمیر دندان بدون فاقد خمیر دندانی است که در آن هیچ فلورایدی وجود ندارد. استفاده از خمیر دندان فاقد فلوراید به جای خمیر دندان حاوی آن، مزایا و معایبی دارد.

چرا از خمیر دندان فاقد فلوراید استفاده کنیم؟

استفاده از فلوراید مزایای زیادی دارد، اما برخی نگران خطرات احتمالی هستند. برای افرادی که نگران هستند، خمیر دندان های فاقد فلوراید در دسترس هستند که فوایدی مشابه فلوراید دارند.

آیا استفاده از خمیر دندان فاقد فلوراید اشکالی ندارد؟

فلوراید در محافظت از دندان های شما استثنایی است. از مینای دندان محافظت می کند و از ایجاد حفره دندان جلوگیری می کند. با این حال، خمیر دندان های خوب فاقد فلوراید نیز وجود دارند که می توانند نتایج خوبی را نیز بدست بدهند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت