علل شایع وجود مزه فلز داخل دهان
11 دی ماه 1401
آیا دندان های مصنوعی من باعث بوی بد دهانم شده اند؟
25 دی ماه 1401

کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد ایمپلنت دندانی، به شما در انتخاب گزینه جایگزین دندان کمک می کند. کل فرآیند کاشت ایمپلنت ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تکمیل شود، به این معنا که باید مطمئن شوید که گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان از دست رفته شماست.

هنگامی که ایمپلنت دندانی توسط یک دندانپزشک مجرب قرار می گیرد، میزان موفقیت فوق العاده بالایی دارد. با این حال، در موارد نادر، ایمپلنت ممکن است با شکست مواجه شود. یکی از دلایلی که بسیاری که افرادی که دندان از دست داده اند، ایمپلنت را انتخاب می کنند این است که ایمپلنت یک گزینه جایگزین دائمی است، گرچه امکان برداشتن آنها وجود دارد.آیا ایمپلنت دندانی شما کمی می لغزد یا شل شده است؟ اگر ایمپلنت دندانی شما شکست خورده باشد، دندانپزشک شما برای حفظ سلامت دهان و دندان شما ممکن است به برداشتن آن نیاز داشته باشد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید هنگام خارج کردن ایمپلنتی که با شکست مواجه شده است چه انتظاراتی می توانید داشته باشید.

چه چیزی باعث شکست ایمپلنت دندانی می شود؟

ایمپلنت های دندانی ممکن است به دلایل مختلفی با شکست مواجه شوند، از جمله:

  • ضعیف بودن استخوان فک- اگر ایمپلنت ها در ناحیه نازک یا ضعیف شده استخوان فک قرار گیرند، احتمال شکست آنها بیشتر است.
  • سیگار کشیدن- تحقیقات نشان می دهند که از هر 5 نفر فرد سیگاری، 1 نفر شکست ایمپلنت دندانی را تجربه می کند.
  • بهداشت نامناسب دهان- پری- ایمپلنتایتیس، یک بیماری عفونی که می تواند در اطراف ایمپلنت ایجاد شود، می تواند باعث تحلیل استخوان شود و با شکست ایمپلنت دندانی ارتباط داشته باشد. رعایت بهداشت عالی دهان برای جلوگیری از بروز پری- ایمپلنتایتیس و سایر عفونت های دهان بسیار مهم است.
  • شرایط پزشکی- پوکی استخوان، وضعیتی که استحکام و تراکم استخوان را مورد حمله قرار می دهد، می تواند باعث شود تکیه کردن ایمپلنت دندانی به استخوان دشوار شود.

آیا ایمپلنت دندانی قابل برداشتن است؟

آری، خارج کردن ایمپلنت دندانی از دهان بیمار امکان پذیر است، حتی اگر به عنوان گزینه جایگزینی دائمی دندان در نظر گرفته شود. آیا می خواهید بدانید ایمپلنت های دندانی پس از قرار گیری با جراحی داخل دهان، چگونه برداشته می شوند؟ اگر ایمپلنت دندانی قبلاً با استخوان فک جوش نخورده باشد، فرآیند خارج کردن آن در مقایسه با خارج کردن ایمپلنت دندانی که قبلاً با استخوان فک جوش خورده است بسیار ساده تر خواهد بود. بیمار باید تحت بیهوشی قرار گیرد تا دندانپزشک متخصص بتواند روکش، اباتمنت و سپس خود ایمپلنت را خارج کند.

خارج کردن  ایمپلنت دندانی

خارج کردن ایمپلنت دندانی

علل نیاز به خارج کردن ایمپلنت دندانی از داخل دهان

فهرست زیر شامل سه دلیل است که ممکن است برای خارج کردن ایمپلنت دندانی ضروری باشد:

برای تغییر موقعیت

گاهی اوقات زمانی که ایمپلنت دندانی در راستای مناسب با دندان های دیگر قرار ندارد، لازم است دندانپزشک آن را خارج کند. برای هر دندان ضروری است که به درستی همراستا با بقیه دندان ها باشد، زیرا این امکان را برای بایت مناسب فراهم می آورد. به این نوع فرایند، جراحی تجدیدنظر ایمپلنت نیز نامیده می شود، زیرا موقعیت ایمپلنتی را که از تراز خارج شده است را اصلاح می کند.

شکست زود هنگام ایمپلنت دندانی

شکست اولیه ایمپلنت به این معنا است که ایمپلنت به درستی به استخوان فک متصل نشده است. این می تواند به دلیل نوعی عفونت باشد، یا به این دلیل که بدن بیمار، یا همان میزبان، ایمپلنت را پس زده است. هنگامی که یک بیمار شکست زود هنگام ایمپلنت را تجربه می کند، در طول دو تا سه ماه اول بعد از کاشت ایمپلنت رخ می دهد. برای یک دندانپزشک متخصص تا زمانی که ایمپلنت برداشته نشده است ممکن است دشوار باشد که بداند آیا شکست اولیه به دلیل عفونت بوده است یا اینکه ایمپلنت به سادگی به طور کامل با استخوان فک جوش نخورده است.

شکست دیر هنگام ایمپلنت دندانی

شکست دیر هنگام ایمپلنت به این معنا است که ایمپلنت با وجود اینکه بیش از یک سال در دهان بیمار بوده است با شکست مواجه شده است. مانند شکست زود هنگام ایمپلنت، شکست دیر هنگام ایمپلنت نیز می تواند به دلیل عفونت دهان یا عدم اتصال کامل ایمپلنت به استخوان فک باشد. دومین دلیل اضافی این است که نیروی زیادی به ایمپلنت وارد می شود که باعث می شود آنقدر سست شود که ممکن است لازم باشد به طور کامل از دهان خارج شود.

فرآیند خارج کردن ایمپلنت دندانی به چه صورت است؟

دندانپزشک شما هنگام خارج کردن ایمپلنت دندانی که با شکست مواجه شده است، سعی می کند تا حد امکان استخوان سالم را حفظ کند. آنها ممکن است از ابزار خاصی به نام فرز تروفین برای برش قسمت کوچکی از استخوان شما (5/0 تا 0/1 میلی متر) در امتداد لبه ایمپلنت استفاده کنند. هنگامی که ایمپلنت مقداری از استخوان جدا شد، دندانپزشک شما آن را با دقت شل و خارج خواهد کرد.

خارج کردن  ایمپلنت دندانی

خارج کردن ایمپلنت دندانی

آیا خارج کردن ایمپلنت دندانی دردناک است؟

خیر! خارج کردن ایمپلنت دندانی شکست خورده معمولاً یک فرایند بدون درد است. در حالی که دندانپزشک شما روی برداشتن ایمپلنت ناموفق شما کار می کند، احتمالاً تحت بی حسی موضعی و آرامبخش قرار خواهید گرفت. این کار باعث خواهد شد که در طول جراحی دهان راحت باشید.

پس از خارج کردن ایمپلنت دندانی

دندانپزشک شما دستورالعمل های شخصی را برای مقابله با هر گونه تورم یا درد و سوزشی، که نتیجه طبیعی جراحی دهان هستند، به شما خواهد داد. شما می توانید هر گونه ناراحتی طولانی مدت را با مصرف داروهای مسکن با نسخه یا بدون نسخه طبق دستور دندانپزشک خود مدیریت کنید. اگر ایمپلنت شما به دلیل عفونت دهان شکست خورد، دندانپزشک شما احتمالاً آنتی بیوتیک هایی را برای شما تجویز خواهد کرد. علاوه بر این، شما باید در چند روز نخست بعد از جراحی خارج کردن ایمپلنت به رژیم غذایی نرم پایبند باشید.

قرار دادن ایمپلنت دندانی جدید

در برخی موارد نادر، امکان قرار دادن ایمپلنت دندانی جدید بلافاصله بعد از برداشتن ایمپلنت قدیمی وجود دارد. این گزینه ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد، اگر تراکم استخوان فک به اندازه کافی باشد و ناحیه اطراف محل ایمپلنت عاری از هر گونه بیماری لثه و سایر عفونت های دهانی باشد. با این حال، اکثر بیماران باید بین چهار تا شش ماه پس از خارج کردن ایمپلنت منتظر بمانند تا بتوانند ایمپلنت دندانی جدید را دریافت کنند. اگر تحلیل رفتن استخوان در فک خود را تجربه کرده باشید، ممکن است دندانپزشک شما انجام فرایند پیوند استخوان را برای تقویت ناحیه، قبل از کاشت ایمپلنت جدید توصیه کند.

گرچه با شکست مواجه شدن یک ایمپلنت دندانی می تواند ناامید کننده باشد، اما دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد! با مشورت کردن با یک دندانپزشک با تجربه در زمینه کاشت ایمپلنت، می توانید به زودی لبخند کامل و سالمی را به دست آورید.

آیا ایمپلنت های دندانی برای شما مناسب هستند؟

برای اینکه بدانید ایمپلنت های دندانی انتخاب مناسبی برای شما هستند یا خیر، باید بدانید که تماس با دندانپزشک برای تعیین وقت، این امکان را به شما می دهد تا همه چیزهایی که باید در مورد این فرایند بدانید را بیاموزید. قرار ملاقات اولیه برای مشاوره یک فرصت عالی برای پرسیدن هر پرسشی در مورد ایمپلنت است، زیرا دندانپزشک شما سال ها تجربه کاشت ایمپلنت دندان را با شما به اشتراک می گذارد.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت