لکه سفید روی دندان
18 آذر ماه 1397
روش های کاهش درد پس از درمان ریشه
5 دی ماه 1397

طرح لبخند دیجیتالی عبارت است از طراحی لبخند فرد با کمک فناوری دیجیتال و مطالعه روابط بین دندان ها، لثه ها، و لب ها برای طراحی تقریبی لبخند. این تکنیک در پاسخ به درخواست بیمار و انتظارات او از زیبایی پس از درمان طرح لبخند ابداع شد. این دسته از بیماران پیش از آغاز درمان زیبایی خود می خواستند ببینند نتیجه آن به چه شکل خواهد بود. بنابراین، دندانپزشکی که از فناوری طرح لبخند دیجیتالی استفاده می کند تنها یک متخصص دندانپزشکی ساده نیست، بلکه یک “طراح لبخند” است که در چهره هر بیمار به یک تعادل دست خواهد یافت. یکی از دستاوردهای عظیم این سیستم جدید و نوآورانه این است که به تجهیزات پزشکی خاصی نیاز ندارد. دندانپزشک با کمک تصاویر دیجیتالی که به درستی و با کیفیت بالا گرفته شده اند می تواند هر مورد را مطالعه کند و درمان و نتایج تقریبی آن را طراحی کند.

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی

فواید طراحی دیجیتالی لبخند

  • بهبود طراحی زیبایی و طراحی لبخند: با طراحی دیجیتالی لبخند، دندانپزشک تمام درمان های مورد نیاز بیمار را در حد میلی متری طراحی می کند.
  • بهبود روابط بین تیم دندانپزشکی در رشته های مختلف: به لطف طراحی دیجیتالی لبخند، همه متخصصانی که در این درمان نقش دارند، از دندانپزشک و جراح فک و صورت گرفته تا متخصصان آزمایشگاه می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و هر زمان که لازم باشد برای حصول ایده آل ترین نتایج با یکدیگر بحث و گفتگو کنند. این امکان اجازه می دهد پرسنل آزمایشگاه تمام طرح درمان را در قالب یک نمونه زیبایی واقعی طراحی کنند که فرد می تواند پیش از انجام فرایند درمان نتایج آن را مشاهده کند.
  • بهبود روابط پزشک و بیمار: در این روش بیمار می تواند روی نتایج نهایی درمان نظر بدهد و شک و تردید ها و نیز نگرانی های خود در رابطه با درمان را با متخصص در میان بگذارد. بیمار و پزشک به همراه یکدیگر می توانند به ایده آل ترین شبیه سازی برای لبخند نهایی دست پیدا کنند.

با همه اینها، می توانیم مشاهده کنیم که طراحی دیجیتالی لبخند نه تنها یک ابزار تکنیکی برای طراحی تقریبی لبخند است، بلکه نوعی فلسفه کار است که اجازه می دهد درمان تحت نظارت کنترل شده تر متخصص و بیمار باشد، که در نهایت رضایت بیمار از نتایج درمان بیشتر خواهد بود.

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی

مراحل درمان طرح لبخند دیجیتال

گام اول- تهیه تصویر از چهره

در جلسه اول دندانپزشک دندان ها را معاینه خواهد کرد و با دقت انتظارات و ترجیحاتی که بیمار بیان می کند را می شنود و به تمام پرسش های او پاسخ خواهد داد. در نهایت از دندان ها و نیز ساختار چهره بیمار عکس گرفته می شود.

گام دوم- طراحی دیجیتالی لبخند

با استفاده از نرم افزار تخصصی طراحی دیجیتالی لبخند، دندانپزشک به تجزیه و تحلیل چهره بیمار خواهد پرداخت و به ساختار و نیز تناسب دندان ها، لثه ها، چهره و لبخند خواهد پرداخت. با استفاده از این اطلاعات، دندانپزشک طرح لبخند ایده آل بیمار را خلق خواهد کرد. به این معنا که بدون اینکه دندانپزشک واقعاً هیچ فرایندی انجام دهد قادر خواهد بود به شما نشان دهد لبخند ایده آل شما چگونه به نظر خواهد رسید! در صورت رضایت بیمار از طرح لبخند ایجاد شده، راجع به بهترین روش ها برای دستیابی به طرح مورد نظر بحث خواهد شد.

گام سوم- وکس آپ، قالب گیری با کمک موم دندانپزشکی

با استفاده از طرح لبخند، دندانپزشک یک قالب مومی تهیه می کند، با ترکیب قالب مومی، تصاویر تهیه شده و نیز تجزیه و تحلیل اجزاء صورت، می توان یک پیش نمای دقیق تر از نتایج نهایی بدست آورد.

گام چهارم- طرح درمان

بیمار طرح درمانی دریافت خواهد کرد که در آن فرایندهای مورد نیاز، بازه زمانی برای برنامه ریزی مراحل درمان و نیز هزینه های آنها شرح داده شده اند. در صورت موافقت بیمار درمان آغاز خواهد شد.

گام پنجم- فرایندهای زیبایی

تعداد جلسات مورد نیاز، و نیز بازه زمانی درمان به شرایط دندان های هر فرد بستگی دارد. در طرح درمانی که دریافت می کنید، تمام فرایندها و نیز زمان مورد نیاز تا اتمام درمان با جزئیات توضیح داده شده اند.

گام ششم- تهیه عکس از لبخند ایده آل

با اتمام موفقیت آمیز درمان، دندانپزشک بررسی های نهایی نتایج را انجام خواهد داد. به انتخاب خود می توانید تصاویر پس از درمان را تهیه کنید و با افتخار تصاویر “قبل” و “بعد” از درمان خود را برای دوستان و خانواده ارسال کنید.

نمونه اصلاح طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی

نمونه شماره 1

مشکل: عدم رضایت بیمار از وضعیت دندان ها و نیز تغییر رنگ آنها

نتایج مورد نظر بیمار: لبخندی زیباتر و طبیعی تر با دندان های صاف تر، اما نه چندان هالیوودی.

انتخاب درمان پس از طراحی دیجیتال لبخند: از آنجا که قبلاً تعداد زیادی از دندان ها با کامپوزیت پر شده بودند، تصمیم گرفته شد که روی شش دندان پیشین و دو دندان مولر روکش قرار گیرد. رنگ انتخابی چندان روشن نیست و تنها دو درجه روشن تر از دندان های طبیعی بیمار است.

نتایج: لبخندی صاف و یکدست، شفاف تر، زیبا و طبیعی تر.

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی

نمونه شماره 2

مشکل: کج و ناصاف بودن دندان ها، تغییر رنگ و کاهش چشمگیر ارتفاع آنها

نتایج مورد نظر بیمار: لبخندی زیبا و کامل که حجم بیشتری از دندان ها را نمایش می دهد. بیمار به هیچ عنوان تمایلی به استفاده از براکت های ارتودنسی ندارد.

انتخاب درمان پس از طراحی دیجیتال لبخند: در نهایت مشخص شده است که ونیرهای پرسلاین بهترین نتایج را در بر خواهند داشت. پس از قرار دادن نمونه آزمایشی برای ارزیابی نتایج نهایی، یک وقت ملاقات برای قرار گرفتن ونیرها تعیین شد.

نتایج: لبخندی صاف، یکدست، کامل و زیبا.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت