خشکی حفره دندان
27 مرداد ماه 1398
جنس ایمپلنت دندان از چه موادی است؟
12 شهریور ماه 1398

جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی یکی از جراحی هایی است که برای تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا انجام می شود. این فرایند به ما اجازه می دهد جایگزینی دائمی برای دندان ها و ریشه های از دست رفته دندان های خود داشته باشند. ایمپلنت، بر خلاف پروتزها یا بریج های دندانی هستند که تنها جایگزین دندان ها می شوند. این باعث می شود ایمپلنت ها با دوام ترین گزینه های ممکن باشند. به محضی که یک ایمپلنت داخل استخوان فک قرار می گیرد، به طور همزمان، می تواند هم موجب استحکام استخوان فک شود و به نگه داشتن آن کمک کند، و هم می تواند تحریک لازم برای رشد بیشتر آن را فراهم آورد. به این دلیل، ایمپلنت ها از جمله راهکارهایی هستند که اکثر افراد استفاده از آنها را ترجیح می دهند.

از آنجا که کارگذاری ایمپلنت های دندانی مستلزم قرار گیری پست تیتانیومی از طریق جراحی داخل استخوان فک است، در برخی موارد تحت بیهوشی انجام می شود، به گونه ای که هیچ چیز احساس نخواهید کرد و از جراحی هیچ چیز به خاطر نخواهید آورد. از آنجا که داخل لثه برش ایجاد می شود، یک دوره بهبود طبیعی وجود دارد که لازم است مراقب آنچه می خورید و میزان فعالیت هایی که انجام می دهید باشید. این دوره بهبود برای افراد مختلف متفاوت است و تحت تأثیر سلامت عمومی، سن، و تعداد ایمپلنت های کاشته شده می باشد.

رژیم غذایی پس از جراحی ایمپلنت

فردی که جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی داشته است به مدت 5 تا 7 روز پس از آن باید رژیم غذایی نرم داشته باشد. در طول دوره رژیم غذای نرم، مهم است که دریافت مواد غذایی مورد نیاز بدن برای کسب انرژی و و انجام فرایندهای اساسی آن ادامه داشته باشد. در واقع دریافت مواد غذایی فوق العاده مقوی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به بدن شما این فرصت را می دهد که بهترین دوره بهبود را سپری کند.

با این حال، به این معنا نیست که شما مجبورید همه یک وعده غذایی را داخل مخلوط کن با یکدیگر ترکیب کنید یا غذای کودک بخورید. می توانید غذاهای نرم متفاوتی بخورید تا به این هدف دست یابید؛ برای توصیه های مخصوص پس از جراحی کاشت ایمپلنت، با جراح خود صحبت کنید. برخی افراد، پس از جراحی کاشت ایمپلنت، به اشتباه یا چیزی نمی خورند یا بسیار اندک می خورند. گرچه قابل درک است، در صورتی که مواد مغذی ضروری بدن تأمین نشود، می تواند روند بهبود را به تأخیر بیندازد.

 

 

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

لبنیات

گنجاندن لبنیات در رژیم غذایی نرم کار ساد ای است، زیرا اکثر مواد لبنی از خود نرم هستند. پنیرهای نرم را انتخاب کنید و پنیرهای سفت را داخل وعده های غذایی آب کنید. ماست گزینه سالم و ساده دیگر است. مقدار زیادی میوه و سبزیجات نرمی مانند کلم پیچ، اسفناج، و شیر و ماست را در یک وعده غذایی به شکل پوره و نرم درآورید تا از مواد غذایی متعددی بهره مند شوید. برای تنوع، با ترکیب بستنی، شیر و میوه میلک شیک درست کنید.

 

 

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

پروتئین

مصرف گوشت در وعده های غذایی نرم کار دشواری است، بنابراین، باید راه های دیگری برای دریافت پروتئین بیابید. تخم مرغ ها نرم هستند، مهم نیست آنها را چگونه طبخ می کنید و همراه با دیگر مواد غذایی اساسی استفاده می شوند. آب پز یا املت کردن تخم مرغ راه های ساده ای برای افزودن مواد ضروری به وعده های غذایی هستند. می توانید سبزیجات خرد شده، شیر، و پنیر را به تخم مرغ ها بیفزایید. تا زمانی که تخم مرغ ها پخته شوند سبزیجات نیز نرم خواهند شد. دیگر گزینه های پروتئینی عبارتند از ماهی ها یا دانه ها، که می توانند با برنج و سبزیجات مخلوط شوند تا یک وعده غذایی کامل را تشکیل دهند. علاوه بر این، گوشت های پخته شده مکعبی لقمه ای داخل سوپ یا خورش ها را، تنها زمانی که ترد هستند، امتحان کنید. کره انواع مغزها نیز منبع پروتئین خوب دیگری است.

 

 

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

میوه ها و سبزیجات

بسیاری از میوه ها نرم هستند می توان آنها را به همان شکلی که هستند استفاده کرد، اگر هم که به این شکل نیستند، می توانید آنها را داخل مخلوط کن یا دستگاه خرد کن بریزید تا نرم شوند. هلو، گلابی، و انواع توت های رسیده، از جمله این میوه ها هستند. برای داشتن یک گزینه راحت تر، میوه های کنسرو شده و سس سیب از قبل برای شما نرم شده اند. سبزیجاتی که با بخار پز یا آب پز کردن نرم شده اند نیز گزینه های مناسبی هستند. علاوه بر این می توانید از پوره سیب زمینی یا پوره سبزیجات مختلف، همراه یکدیگر، استفاده نمایید. آبمیوه های طبیعی و اسموتی ها نیز توصیه می شوند زیرا نوشیدن آنها راحت است و منابع خوبی از ویتامین ها و دیگر مواد غذایی هستند. باید از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی داغ یپرهیزید. این کار به روند بهبود ایمپلنت های دندانی کمک می کند.

 

 

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

رژیم غذایی پس از کاشت ایمپلنت های دندانی

دانه ها

برای دسته دانه ها، بهترین گزینه های که دارید حبوبات پخته، مانند شوربای بلغور جو دو سر، سبوس جو یا آرد هستند. این دانه ها وقتی به طور کامل پخته می شوند فوق العاده نرم می شوند. اگر دوست دارید، انواع توت ها، دارچین یا وانیل را به دانه های پخته خود بیفزایید. برنج، نودل، یا شورباها از جمله گزینه های نرم در این دسته غذایی هستند. علاوه بر این، علاوه بر این، سعی کنید خوردن نان های نرمی را امتحان کنید که ترد نشده اند. کره بادام زمینی یا بادام را به نان خود اضافه کنید تا وعده غذایی کاملی داشته باشید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت