محافظ دندان سفارشی یا بدون نسخه: کدام بهتر است؟
25 تیر ماه 1402
آیا لثه های تحلیل رفته دوباره رشد می کنند؟
28 مرداد ماه 1402

در این نوشته می خوانید:

آیا پستانک برای کودک شما مفید است؟ در اینجا پاسخ هم مثبت است و هم منفی.

اگر شما یک مادر یا مادر جدید هستید، سلامتی فرزند کوچک شما- بدون شک- اولویت اصلی شما است و می خواهید کودکتان هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی رشد سالمی داشته باشد. وقتی صحبت از پستانک می شود، نظرات و نظریه های زیادی وجود دارند.

این کاملاً طبیعی است که وقتی نوبت به مزایا و معایب پستانک می رسد، احساس سردرگمی یا درگیری داشته باشید- و بدانید که چه چیزی برای کودک شما و نیازهای منحصر به فرد او بهتر است. اغلب دشوار است که بگوییم بسیاری از این نظریه ها و نظرات در مورد پستانک در کدام سمت حقیقت قرار دارند و اینکه آیا می توانیم پستانک ها را به عنوان یک ابزار “خوب” طبقه بندی کنیم یا “بد”.

مانند بسیاری از چیزهای دیگر در مورد کودک شما، هیچ پاسخ سیاه یا سفیدی برای استفاده از پستانک وجود ندارد. ممکن است خواهر یا برادری داشته باشید که به استفاده از پستانک برای کودک خود قسم می خورند زیرا گاهی اوقات تنها چیزی بوده است که به آرام کردن کودک کوچک آنها کمک کرده است. از سوی دیگر، ممکن است دوستانی داشته باشید که توصیه می کنند از استفاده از پستانک خودداری کنند، زیرا ترک کردن آن عادت سختی است یا تجربه بدی با آن داشته اند. حقیقت این است که هر نوزاد- و نیازهای او- کاملاً منحصر به فرد هستند. به این معنا که آنچه برای یک نوزاد مفید است ممکن است کاملاً متفاوت از آنچه باشد که برای یک کودک کوچک دیگر ترجیح داده می شود.

در واقع، استفاده از پستانک در صورت استفاده مسئولانه و پیروی از دستورالعمل های خاص و دستورالعمل های استفاده از آن می تواند فواید زیادی برای کودک شما به همراه داشته باشد. بسیاری از والدین از پستانک برای آرام کردن نوزادان خود استفاده می کنند- یاد بگیرید که آنها چگونه می توانند روی رشد دهان و دندان های کودک شما تأثیر بگذارند، تا او بتواند به بهترین شکل از پستانک خود استفاده کند.

اگر شما نیز مانند بسیاری از والدین هستید، به نوزاد خود پستانک بدهید. آنها برای آرام کردن یک نوزاد بد اخلاق، ارضاء میل طبیعی او به مکیدن، ایجاد راحتی، و کمک به کودک برای تمرین عضلات دهان فوق العاده هستند. حتی شواهدی وجود دارند مبنی بر اینکه دادن پستانک به کودک، در تمام زمان های خواب می تواند محافظتی در برابر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) فراهم کند. اینکه یک پستانک چگونه می تواند خطر SIDS را کاهش دهد هنوز مشخص نیست، گرچه دستورالعمل های خواب ایمن نوزاد در کشورهای مختلف، از استفاده از پستانک در هنگام چرت زدن و قبل از خواب در شش ماه اول زندگی و اغلب حتی تا یک سالگی حمایت می کنند. با این حال، برخی از والدین ممکن است نگران باشند که دادن پستانک به نوزادشان ممکن است به دندان های آنها، حتی قبل یا در حین ورود آنها آسیب برساند.

در اینجا، ما برخی از اطلاعات مبتنی بر علم و افسانه ها در مورد استفاده از پستانک را جمع آوری کرده ایم، ما واقعیت را از تخیل جدا می کنیم و به پرسش های شما درباره اینکه چه زمانی و چگونه پستانک می تواند برای کودک شما مفیدتر باشد، چه زمانی باید از گرفتن پستانک خودداری کرد تا به شما کمک کند آگاهانه ترین تصمیم را برای فرزند کوچک خود بگیرید، استفاده ایمن از پستانک برای کودک، نحوه جلوگیری از ایجاد دندان های پستانکی، بعلاوه زمان و نحوه ترک عادت پستانک پاسخ می دهیم. (هشدار: بر خلاف آنچه ممکن است کسی به شما بگوید، فرزند شما قرار نیست تا زمان فارغ التحصیلی خود از دبیرستان از پستانک استفاده کند!)

اثر پستانک روی دندان کودکان

اثر پستانک روی دندان کودکان

آیا پستانک باعث آسیب دندان می شود؟

آیا پستانک روی دندان ها تأثیر می گذارد؟ پاسخ به این پرسش منفی است، البته در صورت استفاده مسئولانه و در محدوده زمانی توصیه شده حداکثر شش ساعت در روز، پستانک نباید روی دندان های در حال رشد تأثیر منفی بگذارد یا باعث کج شدن دندان ها شود. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) و آکادمی پزشکان خانواده آمریکا (AAFP) توصیه می کنند که کودک خود را در حدود شش ماهگی از پستانک جدا کنید زیرا خطر عفونت گوش افزایش می یابد و نه آسیب دندان. در نهایت ابراز می دارند که از استفاده از پستانک بعد از دو سالگی و قطعاً بعد از چهار سالگی باید اجتناب شود تا خطر آسیب به دندان ها به حداقل برسد.

نوزادان تا یک سالگی میل طبیعی به شیر خوردن دارند، و پستانک راهی عالی برای ارضاء این میل است. برخلاف مکیدن شست یا انگشت، پستانک ها را می توان به طور منظم استریل کرد و در صورت نیاز آن را تعویض کرد. بسیاری از پستانک ها دارای سرپوش هستند تا در فاصله زمانی بین استفاده ها تمیز باقی بمانند. مطمئن شوید که شکل پستانکی را انتخاب می کنید که از رشد دهان حمایت می کند، که معمولاً با کلمه “ارتودنسی” مشخص می شود. در نهایت، جدا کردن نوزاد از پستانک بسیار ساده تر از این است که او را از مکیدن شست یا انگشتانش جدا کنید.

پستانک چه تاثیری روی دندان ها دارد؟

استفاده از پستانک در دوران نوزادی به طور کلی بی خطر است و می تواند یک ابزار عالی باشد. با این حال، استفاده طولانی مدت و یا استفاده از پستانک های نامناسب می تواند منجر به بروز مشکلات دندانی مانند دندان های پستانکی شود. این مشکلات عبارتند از:

  • اپن بایت: این ناهماهنگی شامل دندان هایی می شود که به سمت بیرون زاویه دارند و ممکن است بسته نشوند و اغلب باعث ایجاد فضاهای بزرگتر بین دندان های جلو می شود.
  • دندان های خرگوشی: بیرون زدگی یا جلو آمدگی دندان های جلو می تواند ارثی باشد، اما پستانک می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن آنها شود.
  • کراس بایت: این اتفاق زمانی رخ می دهد که دندان های فک بالا، پشت یا داخل دندان های فک پایین قرار می گیرند. پستانک معمولاً باعث این اتفاق در دندان های عقب می شود.
  • تغییرات سقف دهان: استفاده از پستانک برای مدت طولانی می تواند باعث باریک شدن یا بدشکلی کلی سقف دهان شود.

سایر مشکلات احتمالی که پستانک می تواند ایجاد کند.

استفاده طولانی مدت از پستانک می تواند منجر به برخی مشکلات دیگر شود:

  • مشکلات پوستی: پستانک می تواند با پوست اطراف دهان برخورد کند و باعث تحریک آن شود.
  • اختلالات گفتاری: پستانک می تواند باعث ناهماهنگی دهان شود که ممکن است روی گفتار تأثیر بگذارد.
  • مشکلات خوردن: ناهماهنگی دندان ها بعلاوه می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در غذا خوردن شود.
  • مشکلات اجتماعی: استفاده از پستانک و اثرات نامطلوب آن- مانند دندان های کج و اختلالات گفتاری- می تواند برای کودکان خجالت آور باشند.
اثر پستانک روی دندان کودکان

اثر پستانک روی دندان کودکان

آیا دندان های پستانکی خود به خود اصلاح می شوند؟

هنگامی که عادت مکیدن پستانک در سن سه یا چهار سالگی متوقف شود، دندان های شیری که آسیب دیده اند اغلب وقت دارند به عقب بروند. اما اگر از پستانک برای مدت طولانی استفاده شود، دندان ها به طور کامل اصلاح نمی شوند. هنگامی که دندان ها به این نقطه رسیدند، بهتر است با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

پستانک ایده آل چگونه است؟

آسیب شناسان زبان- گفتار ویژگی های زیر را برای پستانک ها توصیه می کنند تا به حرکت طبیعی ماهیچه های دهان کودک کمک کنند:

  • شفت نازک، که فضای بین فک بالا و پایین را به حداقل می رساند. (شفت قسمتی است که لب های کودک دور آن قرار می گیرند)
  • پستانک صاف که فضای کمتری را در دهان اشغال می کند و امکان حرکت بیشتر زبان را فراهم می کند.
  • پستانک انعطاف پذیر و الاستیک که امکان حرکت اضافی زبان را فراهم می کند.
  • ساختار سبک وزن برای به حداقل رساندن کار عضلات صورت.
  • سپر ارگونومیک که به پستانک کمک می کند تا با خط صورت کودک شما مطابقت داشته باشد و از تشدید نقاط فشار جلوگیری کند.

نمودار زیر اجزای یک پستانک ایده آل را نشان می دهد:

اثر پستانک روی دندان کودکان

اثر پستانک روی دندان کودکان

مزایا و معایب پستانک

هنگامی که کودک شما گریه می کند و یا آشفته است، پستانک می تواند باعث آرامش شود.

حقیقت. پستانک می تواند در آرام کردن کودک شما در مواقع ناراحتی بسیار مفید باشد، زیرا عمل مکیدن به نوزادان کمک می کند تا خود را آرام کنند.

به نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند می توان پستانک داد.

حقیقت. پستانک را می توان از بدو تولد به نوزاد سالمی که از شیر مادر تغذیه می کند، داد. مطالعات نشان داده اند که استفاده از پستانک در نوزادان سالم شیرخوار، از بدو تولد یا پس از شروع شیردهی و تا 4 ماهگی، تأثیر قابل توجهی روی دفعات یا طول مدت شیر خوردن انحصاراً از شیر مادر و قسمتی از تغذیه از شیر مادر، نداشته است. با این حال، پس از اینکه شما و کودکتان با شیردهی راحت شدید، ممکن است بخواهید پستانک را معرفی کنید. مهم است که اطمینان حاصل شود که پستانک جایگزین نمی شود یا زمان تغذیه را به تأخیر نمی اندازد!

پستانک ها می توانند درد کودک شما را تسکین دهند.

حقیقت. شواهد علمی نشان داده اند که پستانک می تواند به نوزادان کمک کند تا بهتر با استرس و ناراحتی در طول اتفاقات جزئی مانند انجام تزریق یا واکسن، یا گرفتن خون در مطب متخصص اطفال کنار بیایند. عمل مکیدن پستانک می تواند به کودک شما کمک کند تا خود را آرام کند. این امر بویژه در طول دوره های دندان درآوردن صدق می کند، زیرا ممکن است کودک شما احساس ناراحتی کند و درد و سوزش را تجربه کند. پستانک می تواند تا حدودی این ناراحتی را تسکین دهد. فقط مطمئن شوید که به وضعیت پستانک های کودک خود توجه می کنید و اگر آنها شروع به فرسوده شدن کردند، بلافاصله آنها را تعویض کنید!

پستانک باعث قولنج می شود.

افسانه. علت کولیک یا همان قولنج هنوز ناشناخته است، اما برخی تئوری ها وجود دارند- مانند عدم بلوغ دستگاه گوارش، عدم تحمل لاکتوز، آلرژی، یا تغییر در باکتری های طبیعی دستگاه گوارش نوزاد. بلعیدن هوای اضافی در طول شیردهی می تواند باعث ایجاد گاز دردناک و تشدید قولنج شود. آرام کردن نوزادان در طول دوره قولنج اغلب دشوار است، زیرا آنها برای مدت طولانی با مشت های گره کرده و پاهای جمع شده گریه می کنند. گرچه علائم معمولاً حدود 10 تا 12 هفته پس از زایمان شروع به بهبود می کنند، اما ممکن است پستانک به آرام کردن کودک شما کمک کند زیرا مکیدن می تواند آرام بخش باشد و به تنظیم احساسات کودک شما کمک کند.

گرفتن پستانک از کودک می تواند بسیار دشوار باشد.

افسانه و حقیقت اینجاست! برخی از نوزادان مشکلی ندارند که پستانک خود را ترک کنند و به سرعت آماده این کار هستند. کودکان دیگر ممکن است برای خداحافظی به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. علت این است که نوزادان به پستانک خود و راحتی آن وابسته می شوند. گرفتن پستانک از نوزاد برای شما و کودکتان یک تجربه یادگیری و سازش کننده خواهد بود، اما با عشق و صبر به کودکتان کمک می کنید تا به این نقطه عطف هیجان انگیز برسد.

نکاتی برای استفاده از پستانک

چه اولین نوزاد شما باشد و چه چهارمین فرزند شما، هر کدام یک فرد کوچک منحصر به فرد با نیازها و ترجیحات خاص خود هستند. برخی از نوزادان هرگز به استفاده از پستانک تمایلی ندارند، در حالی که برخی دیگر از ارضاء میل به شیر خوردن لذت می برند. اگر کودک شما پستانک را دوست دارد، دستورالعمل های ساده ای وجود دارند که می توانید آنها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از آن می برد:

  • قبل از اولین استفاده، پستانک را به مدت 5 دقیقه بجوشانید. قبل از استفاده اجازه دهید تا کامل خنک شود. در صورت نیاز، آبی که ممکن است هنگام جوشیدن در سر پستانک جمع شده باشد را فشار دهید.
  • مطمئن شوید که پستانک با اندازه مناسب دهان کودک دارید. (سن توصیه شده معمولاً روی بسته بندی پستانک ذکر شده است.)
  • استفاده از پستانک ارتودنسی با نوک صاف را برای کمک به حرکت طبیعی عضلات دهان کودک در نظر بگیرید.
  • چندین پستانک بخرید تا در مهد کودک، کنار کیسه پوشک یا کنار راکری که به کودک خود شیر می دهید یکی در دسترس داشته باشید. علاوه بر این، داشتن چند پستانک به این دلیل مفید است که می توانید آنها را در حین تمیز کردن و ضد عفونی کردن تعویض کنید.
  • استفاده از پستانک را به کمتر از شش ساعت در روز محدود کنید. گرفتن زود هنگام از پستانک می تواند به جلوگیری از ناهماهنگی دندان ها کمک کند. جدا کردن کودک از پستانک می تواند از شش ماهگی آغاز شود، اگرچه دهان و دندان ها در هر نوزادی به طور متفاوتی رشد می کنند. در حدود ۲ سالگی (اگر هنوز از شیر گرفته نشده باشد) و حداکثر تا ۴ سالگی، به آرامی کودک خود را از پستانک جدا کنید. استفاده از پستانک در کودکان بزرگتر از 24 ماه باید تصمیمی باشد که هر یک از والدین بر اساس مشاوره با یک پزشک متخصص و یا دندانپزشک اتخاذ کنند. بر اساس توصیه دندانپزشکان کودکان، حداکثر تا 36 ماهگی باید گرفتن پستانک از کودک آغاز شود. تحقیقات نشان می دهند که استفاده طولانی مدت بعد از دو سالگی و قطعاً بعد از 4 سالگی بیشترین تأثیر نامطلوب را روی دندان ها خواهد داشت.
  • پستانک کودک خود را به طور منظم استریل کنید، بخصوص اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب سالم نیست، می توانید پستانک را در آب جوش استریل کنید. استفاده از دستگاه ضد عفونی کننده برقی خانگی برای بطری ها، شیر دوش ها و سایر محصولات کودک؛ یا با استریل کردن با بخار با استفاده از مایکروویو و جعبه استریلیزاسیون همراه با پستانک.
  • بین استفاده از پستانک کودک، آن را با آب گرم بشویید.
  • اگر پستانک روی زمین افتاد، از گذاشتن آن در دهان خود برای تمیز کردن سریع آن خودداری کنید زیرا این کار می تواند باکتری ها و ویروس ها را به کودک شما منتقل کند.
  • قبل از هر بار استفاده سر پستانک را محکم بکشید و آن را از نظر پارگی یا سوراخ شدگی بررسی کنید. همیشه در اولین نشانه ساییدگی یا آسیب، پستانک را بلافاصله تعویض کنید.
  • پستانک هایی را که به صورت روزانه استفاده می شوند را هر 1 تا 2 ماه یکبار تعویض کنید.
  • بلافاصله پس از ابتلای کودک به هر گونه بیماری عفونی، مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا، یا باکتری معده، پستانک ها را تعویض کنید.
  • از یک درپوش یا جعبه محافظ برای کمک به تمیز نگه داشتن پستانک داخل یا خارج از منزل استفاده کنید.
اثر پستانک روی دندان کودکان

اثر پستانک روی دندان کودکان

ترک عادت پستانک! چگونه و چه زمانی پستانک را از کودک خود جدا کنید؟

در نهایت زمانی فرا می رسد که تصمیم می گیرید استفاده از پستانک را متوقف کنید. برخی از کودکان مشکلی ندارند که پستانک های خود را کنار بگذارند، آماده انجام این کار هستند و حتی ممکن است ترک آن را خود آغاز کرده باشند. کودکان دیگر ممکن است به زمان بیشتری برای عادت کردن نیاز داشته باشند. هنگام کمک به کودک برای خداحافظی با پستانک خود، شکیبایی و درک مهم است، اما این نکات می توانند مسیر او را آسان کنند:

هنگامی که پستانک را از کودکتان جدا می کنید، اکیداً توصیه می کنیم از کوتاه کردن پستانک با بریدن آن یا آسیب رساندن به آن اجتناب کنید. انجام این کار به طور بالقوه می تواند منجر به خفگی شود که در نتیجه بلعیدن تصادفی قطعات ریز و یا شل اتفاق می افتد.

عجله نکنید – برای آماده کردن کودک خود برای این قدم بزرگ وقت بگذارید.

وقتی زمان خداحافظی با پستانک فرا می رسد، کودک خود را به آرامی و با صبوری آماده کنید. خداحافظی و تغییرات هرگز آسان نیستند- بسته به سن فرزند خود، ممکن است بخواهید با او صحبت کنید و با هم درباره برنامه خداحافظی تصمیم بگیرید. به او اجازه دهید در تصمیم گیری نظر داشته باشد، احساس کند که از این تصمیمات حمایت می کنید و تلاش و احساسات او را تصدیق می کنید. هرگز نباید کودک را با تنبیه یا تحقیر مجبور کنید که پستانک خود را ترک کند.

بذر را بکارید.

هنگامی که فکر می کنید ممکن است کودک شما آماده است تا استفاده از پستانک خود را متوقف کند، برنامه ای بریزید و به آن پایبند باشید. از قبل در مورد گرفتن پستانک صحبت کنید تا کودک شما زمان کافی برای عادت کردن به این ایده داشته باشد. از آنجا، می توانید به تدریج استفاده از پستانک را کاهش دهید.

با هم بخوانید.

مطالعه با کودک یک فعالیت پیوند دهنده عالی است. این فرصتی است برای صحبت کردن در مورد بسیاری از چیزها و گذراندن زمان با کیفیت با یکدیگر. کتاب های تصویری زیادی برای کودکان وجود دارند که کودکان را- به روشی مناسب سن- تشویق می کنند تا از پستانک استفاده نکنند. این می تواند به آماده سازی آنها کمک کند و به آنها کمک کند تا بفهمند زمان خداحافظی فرا رسیده است.

از دل برود هر آنچه از دیده برفت.

اگر کودک شما همیشه پستانک خود را نمی بیند یا به آن دسترسی ندارد، می تواند مفید باشد. این باعث می شود که دائماً به آنها یادآوری نشود که وجود دارد و سپس تمایل به استفاده از آن را نخواهد داشت. وقتی از پستانک استفاده نمی کنید آن را کنار بگذارید و آن را فقط در مواقعی به او بدهید که واقعا به کمک آن نیاز دارید، مثلاً اگر کودک شما بیمار است، اگر واکسن زده است، یا اگر با هم در هواپیما سفر می کنید.

همه چیز را روز به روز و قدم به قدم پیش ببرید.

اشکالی ندارد که با گام های کوچک شروع کنید! به تدریج و روز به روز استفاده کمتر از پستانک را تشویق کنید. به عنوان مثال، به کودکتان اجازه دهید فقط هنگام خواب یا عصرها از پستانک خود استفاده کند تا به خوابیدن کمک کند- و سپس به تدریج زمان استفاده از پستانک او را کاهش دهید.

حواستان به زمان بندی باشد.

اگر در حال حاضر یک موقعیت استرس زا یا رویداد مهمی در زندگی رخ داده است، مانند خوش آمدگویی به یک خواهر یا برادر جدید، نقل مکان به خانه یا اتاق خواب جدید، بیمار بودن، مسافرت کردن، یا تجربه یک تغییر اساسی در زندگی و خانواده مانند جدایی یا طلاق، گرفتن پستانک از فرزندتان را شروع نکنید. همیشه بهترین کار این است که یک دوره آرام و بدون استرس را انتخاب کنید تا پستانک را از کودکتان جدا کنید!

برای خداحافظی با پستانک به فکر مراسم خداحافظی باشید.

راه های خلاقانه زیادی وجود دارند که به کودک شما کمک می کنند تا پستانک خود را رها کند. به عنوان مثال، درخت پستانک یکی از این راه ها است. آخرین پستانک های او را به درختی در باغ یک دوست آویزان کنید. با هم به ملاقات دوستتان بروید و پستانک را به شاخه درخت آویزان کنید. این عمل نمادین می تواند به کودک شما کمک کند تا پایان خداحافظی را بهتر درک کند. برنامه ریزی برای یک فعالیت سرگرم کننده پس از آن می تواند راهی عالی برای پیوند و جشن گرفتن این نقطه عطف با هم باشد!

ایده دیگر پری پستانک است که می آید و وقتی کسی نگاه نمی کند پستانک را برمی دارد. با فرزندتان صحبت کنید و زمانی را برنامه ریزی کنید که برای دعوت پری به خانه شما آماده باشد. اجازه دهید فرزندتان جایی را انتخاب کند که پستانک هایش را بگذارد تا پری آنها را ببرد. به کوچولوی خود بگویید که پری- بسیار شبیه پری دندان است! – یک شبه می آید و جای پستانک یک سورپرایز می گذارد. فقط مطمئن شوید که در خانه شما پستانک اضافی وجود ندارد که بعداً پیدا شود.

اثر پستانک روی دندان کودکان

اثر پستانک روی دندان کودکان

در طول مسیر ترک پستانک به کودک خود کمک کنید.

محکم و حمایت کننده باشید. پس از موافقت با ترک پستانک، ممکن است هنوز زمان سختی برای عادت کردن به این موقعیت داشته باشد. آنها ممکن است پستانک را بخواهند (و احتمالاً خواهند خواست) و حتی ممکن است برای آن گریه کنند. تمام تلاش خود را بکنید که محکم بمانید و تسلیم نشوید، در عین حال حمایتگر باشید، دلجویی کنید و تصمیم مورد توافق خود را به آنها یادآوری کنید. خداحافظی هرگز آسان نیست، بنابراین به خاطر داشته باشید که در هنگام ابراز احساسات با کودک خود صبور باشید. او را در آغوش بگیرید، او را ماساژ آرامش بخش بدهید یا برای اطمینان از آرام بخش بود محیط، موسیقی آرام پخش کنید.

هنگام آماده شدن برای کمک به کودک خود در این مرحله، در نظر داشته باشید که وقتی او برای پستانک خود شکایت می کند یا گریه می کند، چگونه واکنش نشان می دهید و به او پاسخ می دهید. برای برخی از کودکان، روند ترک پستانک مشکل است و ممکن است اعتراض کنند. به آنها اجازه دهید احساسات خود را بیان کنند و همیشه از آنها حمایت کنید. شما می توانید با در آغوش گرفتن، توجه کردن و زمان بازی اضافی به او کمک کنید تا با این شرایط کنار بیاید. در نهایت، با عادت کردن کودک به نبود پستانک، شکایت کاهش می یابد!

حواس کودکتان را پرت کنید.

اگر پستانک خود را می خواهد، می توانید سعی کنید با بازی، در آغوش گرفتن، یا حتی کتاب خواندن، حواس او را پرت کنید.

به خاطر داشته باشید، آنچه برای یک کودک مفید است ممکن است برای کودک دیگر کارساز نباشد. بچه ها آدم های کوچک خودشان هستند و هر روز شخصیت های کوچک، دوست داشتنی ها و بدشانسی های خودشان را پرورش می دهند! حتی ممکن است تجربیات کاملاً متفاوتی از ترک پستانک در فرزندان مختلف خود داشته باشید.

با این حال، آنچه درست باقی می ماند این است که شما کوچولوی خود را بهتر می شناسید و کار بزرگی انجام داده اید که یک پیوند عاشقانه با هم ایجاد کرده اید- که شامل لحظات شاد و لحظات سخت نیز می شود! مانند دیگر نقاط عطف فرزند کوچکتان، شما این را با هم به عنوان بخشی از سفر پشت سر خواهید گذاشت.

وقتی فرزند شما به طور کامل پستانک خود را ترک می کند و حتی قدم های کوچکی برای جدا شدن از آن برداشته است، حتماً او را تحسین کنید. به او بگویید که چقدر به کاری که آنها انجام دادند افتخار می کنید و تصدیق کنید که این یک گام بزرگ است. البته، حتماً در طول این فرآیند، بسیار زیاد فرزندتان را در آغوش بگیرید و نوازش کنید! به خاطر داشته باشید، او در عشق شما رشد می کند.

سخن پایانی

اگر فکر می کنید استفاده از پستانک گزینه خوبی برای کودک شماست، در نظر بگیرید که کدام یک می تواند برای کودک شما بهترین باشد. طیف گسترده ای از پستانک ها در اشکال، اندازه ها و مواد مختلف وجود دارند- از اندازه های بسیار کوچک برای نوزادان و پستانک های یک تکه ساخته شده از 100% سیلیکون گرفته تا پستانک هایی که به طور خاص برای استفاده در روز یا شب طراحی شده اند. مطمئن شوید که همه گزینه های منحصر به فرد پستانک ها را بررسی کنید تا مناسب ترین گزینه را برای کودک کوچک خود پیدا کنید!

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت