اهمیت و چالش انتخاب رنگ ونیرهای کامپوزیتی
17 آبان ماه 1400
چرا با خوردن شیرینی جات دندان درد می گیریم؟
9 آذر ماه 1400

ایمپلنت های دندانی این قدرت را دارند که طرف مدتی کوتاه و تنها با دو مرتبه مراجعه لبخند شما را به طور کامل احیاء و ترمیم کنند. اما بیمارانی که می خواهند کاشت ایمپلنت های دندانی را انجام دهند لازم است قبل از کاشت ایمپلنت ها اطمینان حاصل کنند که وضعیت دهان آنها در شرایط سلامتی قرار دارد. بیمارانی که بیماری لثه (پریودنتال) فعال دارند، نیاز خواهند داشت قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی این بیماری را درمان کنند زیرا می تواند برای موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی شما در آینده مشکلاتی بوجود بیاورد.

علت این است که بیماری پریودنتال فعال می تواند محیطی ناسالم داخل دهان بوجود بیاورد که خطر بروز عفونت در بافت لثه اطراف ایمپلنت را افزایش می دهد. بدون درمان صحیح، شما ممکن است در آینده با خطر شکست ایمپلنت های دندانی مواجه شوید.

از آنجا که نیاز است دهان در شرایط خوبی باشد، توصیه می شود که دیگر نگرانی های مربوط به سلامت دهان مانند پوسیدگی های دندانی درمان شوند تا ایمپلنت های دندانی گزینه ای قابل استفاده باشند.

کاشت ایمپنت با بیماری لثه

کاشت ایمپنت با بیماری لثه

چه افرادی گزینه های مناسبی برای ایمپلنت های دندانی هستند؟

ایمپلنت های دندانی گزینه درمانی مناسبی برای بسیاری از افراد بزرگسال هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند. ایمپلنت های دندانی برای بیماران زیر 18 سال مناسب نیستند، علت این است که استخوان ها هنوز کامل رشد کرده اند. به بیمارانی که سیگار می کشند توصیه می شود قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی خود، یا سیگار کشیدن را کاهش دهند یا به صورت ایده آل آن را ترک کنند، تا شانس موفقیت دراز مدت ایمپلنت یا ایمپلنت های خود را افزایش دهند.

در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید، ممکن است دندانپزشک شما ایمپلنت های دندانی را برای شما مناسب نداند و آنها را به شما توصیه نکند:

  • دیابتی که هنوز به خوبی کنترل نشده است.
  • افرادی که بیماری لثه یا بیماری پریودنتال شدید آنها کنترل نشده یا هنوز درمان نشده است
  • افرادی که زیاد سیگار می کشند

با این حال، هر موردی متفاوت است و به صورت مجزا مورد بررسی قرار می گیرد.

در مورد مشکلات پزشکی که در حال حاضر دارید با دندانپزشک خود گفتگو کنید، زیرا دندانپزشک شما خوشحال خواهد شد تا بررسی کند که ایا ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای شما هستند یا خیر.

علائم و نشانه های بیماری لثه

  • لثه های قرمزی که خونریزی دارند (ژنژیویت)
  • تحلیل رفتن لثه ها (دندان ها بلند و باریک به نظر می رسند)
  • پاکت یا شکاف هایی بین دندان ها
  • بو یا مزه بد مداوم داخل دهان
  • لق شدن یا جابجایی تدریجی دندان ها به مرور زمان

شایعاتی در مورد بیماری لثه

  • بهداشت بد دهانی تنها مقصر بیماری لثه است: رژیم بد غذایی و حتی ژنتیک می تواند دلیلی برای گسترش بیماری لثه باشد.
  • خونریزی لثه ها مسئله نگران کننده ای نیست: لثه های متورم و ملتهب که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن یا حتی غذا خوردن خونریزی می کنند، چیزی نیست که بتوانید از آن غافل شوید. درمان هر چه سریع تر آن به محضی که به وجود آن پی می برید، بسیار توصیه می شود زیرا بیماری لثه با بیماری های دیگری مانند بیماری های قلبی و دیابت ارتباط دارد.
  • بیماری لثه چندان شایع نیست: در واقع بیماری لثه بسیار شایع است.
کاشت ایمپنت با بیماری لثه

کاشت ایمپنت با بیماری لثه

آیا در صورت داشتن بیماری لثه می توان ایمپلنت دندانی دریافت کرد؟

برخی از متخصصان در زمینه کاشت ایمپلنت های دندانی معتقدند که نگرانی های زمینه ای در مورد سلامت دهان، مانند بیماری لثه، باید ابتدا درمان شوند تا فرد گزینه مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی باشد.

بیماری لثه می تواند پیشرفت کند و عدم درمان آن نه تنها می تواند منجر به از دست رفتن دندان بلکه منجر به از دست رفتن شدید استخوان نیز خواهد شد. علت این است که بیماری پریودنتال می تواند به استخوان آسیب وارد کند.

وقتی این اتفاق رخ می دهد، لازم خواهد بود کار بیشتری انجام شود تا وضعیت دهان کاملاً احیاء و بازسازی شود. بیمارانی که تحلیل استخوان را تجربه می کنند ممکن است به فرایند بازسازی استخوان نیاز داشته باشند تا مقدار استخوان موجود در فک آنها افزایش پیدا کند. این یک درمان ضروری برای مواردی است که با تحلیل استخوان همراه بوده اند، تا بتوان کاشت ایمپلنت های دندانی را بدون هیچ خطری و با موفقیت انجام داد.

کاشت ایمپنت با بیماری لثه

کاشت ایمپنت با بیماری لثه

راهکارهای درمان و پیشگیری

بسیار مهم است که دندانپزشک دهان شما را کامل معاینه کند تا قادر باشد تشخیص دهد آیا ایمپلنت های دندان بی خطرترین و قابل اعتمادترین گزینه برای شما هستند یا خیر. چه کسی می تواند یک ایمپلنت دندانی دریافت کند؟

اکثر دندانپزشکان نسبت به موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت های دندانی خود متعهد هستند، که به این معناست که فرایندهایی که انجام می دهند تنها در صورتی خواهند بود که پریودنتیت با موفقیت درمان شده باشد و داخل دهان ریشه کن شده باشد.

گام های بعدی

  • مطمئن شوید روتین بهداشتی دهان خود را بهبود داده اید: برای احیاء سلامت لثه ها نیاز است بهداشت دهان خود را به صورت دقیق رعایت کنید. این شامل چکاپ های منظم دندانی و جلسات پاکسازی توسط دندانپزشک، دو مرتبه مسواک زدن در طول روز، نخ دندان کشیدن، ترجیحاً سیگار نکشیدن است.
  • درمان های پیشرفته دندانی: بسته به وخامت بیماری لثه ای که دارید، دندانپزشک دندان های شما را با دقت ضد عفونی خواهد کرد، که یک روش درمان مرسوم برای بیماری پریودنتال و زدودن هر گونه تارتار و رسوب پلاک روی دندان ها است.
0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت