ترمیم دندان با کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی از تکنیک های زیبایی دندان است که در آن مواد همرنگ دندان به شکل و رنگ دندان ها قالب گیری می شوند تا به دندان ها ظاهری صاف تر و سفیدتر بدهد. کامپوزیت یکی از درمان های زیبایی است که برای دندان های لک دار، لب پر شده یا حتی دندان هایی استفاده می شود که بین آنها فاصله وجود دارد. رزین کامپوزیت ماده ای همرنگ دندان است که روی سطح باقیمانده دندان چسبانده می شود تا جایگزین قسمت های از دست رفته آن شود به گونه ای که با باقیمانده دندان یک دندان واحد تشکیل دهد و از نظر رنگ، شکل ظاهری و اندازه و ارتفاع با دیگر دندان ها مطابقت داشته باشد و مهم تر از همه اینکه از نظر فیزیکی و استحکام شبیه دیگر دندان ها باشد. کامپوزیت های جدید از نظر ظاهری و نیز ساختار تشکیل دهنده شباهت زیادی به عاج و مینای واقعی دندان دارند.

مقالات آموزشی ترمیم دندان با کامپوزیت

۲۵ دی ماه ۱۳۹۷

علت و علائم شکست درمان ایمپلنت

شکست کاشت ایمپلنت دندان می تواند ناشی از عوامل موضعی یا سیستمیک، خود فرایند جراحی، یا مراقبت های پس از آن باشد.به خاطر داشته باشید که شکست ایمپلنت های دندان همیشه در نتیجه پس زدن آنها توسط بدن نیست
۱۸ دی ماه ۱۳۹۷

درمان ریشه (عصب کشی) دندان کودکان

کودکان ممکن است دندان های شیری یا حتی دندان های دائم نابالغ خود را به علل مختلفی از دست بدهند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که پالپ، بافت زنده داخل دندان، عفونی شود. این مشکل اغلب نتیجه آسیب به دندان یا پوسیدگی دندان است
۱۲ دی ماه ۱۳۹۷

عکسبرداری و رادیوگرافی در دندانپزشکی

تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس در دندانپزشکی تصاویری از دندان هستند که دندانپزشکان از آنها برای ارزیابی سلامت دندان ها استفاده می کنند. در این تصاویر از سطوح بسیار پایین پرتو استفاده می شود تا از داخل دهان، دندان ها و لثه ها عکس گرفته شود.
۵ دی ماه ۱۳۹۷

روش های کاهش درد پس از درمان ریشه

مراقبت کافی از دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است (عصب کشی شده است) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس از چند روز ممکن است نیاز باشد مجدداً به دندانپزشک مراجعه کنید تا با گرفتن تصویر رادیوگرافی مطمئن شود عفونت به طور کامل از بین رفته است.
۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷

لکه سفید روی دندان

گاهی تغییر رنگ دندان به رنگ سفید شبیه لک و پیس است این سایه سفید رنگ از دیگر قسمت های دندان متمایز است و وجود آن روی دندان ها برای برخی افراد آزار دهنده است
۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷

قیمت دندان مصنوعی، روکش، بریج و ایمپلنت

در صورتی که تنها تعدادی از دندان ها افتاده باشند، می توان از دنچرهای پارسیل متحرک استفاده کرد که قیمت آنها از پانصد هزارتومان الي دو ميليون به طور متوسط خواهد بود، و برای مواد با کیفیتی مانند طلا بین ٢الي ٥ ميليون تومان خواهد بود.

نمونه های درمانی ترمیم دندان با کامپوزیت

0/5 ( 0 نظر )