لمینت دندان

دندانپزشکی یک هنر و در عین حال یک علم است که نیاز است در آن دندانپزشک با علم و پیشرفت های روز دنیا پیش برود. ظاهر دندان ها یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی محسوب می شود، به همین دلیل امروزه افراد زیادی در پی زیبایی ظاهری دندان های خود هستند و بخش بزرگی از دانش دندانپزشکی به سوی دندانپزشکی زیبایی رفته است. یکی از مشکلاتی که افراد با دندان های خود دارند تغییر رنگ، شکستن یا لب پر شدن آنها است. یکی از سریع ترین درمان هایی که دندانپزشک ها به این افراد پیشنهاد می دهند استفاده از لمینت است. لمینت یک لایه بسیار نازک است که از مواد همرنگ دندان به صورت سفارشی ساخته می شود و با چسب دندانپزشکی روی سطح جلوی دندان ها چسبانده می شود. نتیجه این درمان دندانی همرنگ و متناسب با شکل و اندازه و ارتفاع دیگر دندان ها است.

مقالات آموزشی لمینت دندان

۲۱ تیر ماه ۱۳۹۸

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

علت دقیق حساسیت دندان پس از بلیچینگ ناشناخته مانده است، اما ویژگی پراکسید اینست که موجب حساسیت عصب دندان می شوند که موجب بروز حساسیت به سرما و گرما می شود.
۸ تیر ماه ۱۳۹۸

موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی

دندانپزشکان به دنبال روش هایی هستند که با کمک آنها بتوان موفقیت کاشت ایمپلنت دندانی را بالا ببرند و عمر ایمپلنت دندانی را افزایش داد
۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸

عفونت ایمپلنت های دندان

انواع عفونت اطراف ایمپلنت دندان: عفونت اطراف ایمپلنت دندان دو دسته هستند موکوزیت اطراف ایمپلنت و پری ایمپلنتایتیس.که اولی عفونت بافت نرم اطراف ایمپلنت دندانی و دومی انباشته شدن تدریجی پلاک دندانی است.
۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۷

مشکلات احتمالی روکش دندان

روکش دندان کلاهکی دندان مانند است که روی دندان شکسته یا دندانی که سفیدی خود را از دست داده است قرار می گیرد. روکش قادر است اندازه، استحکام، ظاهر و عملکرد دندان اصلی را احیاء نماید.
۴ اسفند ماه ۱۳۹۷

روکش ایمپلنت دندان

روکش روی ایمپلنت، کلاهک دندانی است که روی بیرونی ترین قسمت ایمپلنت های دندانی قرار می گیرد. در واقع این قطعه جایگزین دندانی می شود که از دست رفته است و خود ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می شود.
۹ بهمن ماه ۱۳۹۷

پیوند استخوان پیش از کاشت ایمپلنت دندان

خوشبختانه، با کمک تکنیک های جدید پیوند استخوان، استخوانی که از دست رفته است را می توان مجدداً احیاء نمود. این کار با استحکام بخشیدن به استخوان فک می تواند روی سلامت و نیز ظاهر فرد تأثیر داشته باشد

نمونه های درمانی لمینت دندان