درمان ریشه یا عصب کشی دندان

درمان ریشه یا همان عصب کشی دندان درمانی است که برای ترمیم دندانی استفاده می شود که به شدت آسیب دیده یا عفونی شده است. در مرکز هر دندانی حفره پالپ قرار گرفته است که مملو از اعصاب و عروق خونی است و از راه آن مواد غذایی مورد نیاز دندان تأمین می شود. عفونی شدن یا آسیب پالپ درد شدیدی ایجاد می کند. برای نجات دندان و نیز از بین بردن درد، انجام درمان ریشه ضروری است. در غیر اینصورت باید دندان کشیده شود. درمان ریشه عبارت است ایجاد یک حفره از روی دندان برای دسترسی به پالپ، تخلیه بخش های پوسیده و عفونی دندان، پاکسازی و ضد عفونی کردن حفره و در نهایت پر کردن حفره و در صورت لزوم، قرار دادن روکش روی دندان. این درمان در مدت زمان کوتاهی با بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار هیچ دردی احساس نخواهد کرد.

مقالات آموزشی عصب کشی و درمان ریشه

۲۵ دی ماه ۱۳۹۷

علت و علائم شکست درمان ایمپلنت

شکست کاشت ایمپلنت دندان می تواند ناشی از عوامل موضعی یا سیستمیک، خود فرایند جراحی، یا مراقبت های پس از آن باشد.به خاطر داشته باشید که شکست ایمپلنت های دندان همیشه در نتیجه پس زدن آنها توسط بدن نیست
۱۸ دی ماه ۱۳۹۷

درمان ریشه (عصب کشی) دندان کودکان

کودکان ممکن است دندان های شیری یا حتی دندان های دائم نابالغ خود را به علل مختلفی از دست بدهند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که پالپ، بافت زنده داخل دندان، عفونی شود. این مشکل اغلب نتیجه آسیب به دندان یا پوسیدگی دندان است
۱۲ دی ماه ۱۳۹۷

عکسبرداری و رادیوگرافی در دندانپزشکی

تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس در دندانپزشکی تصاویری از دندان هستند که دندانپزشکان از آنها برای ارزیابی سلامت دندان ها استفاده می کنند. در این تصاویر از سطوح بسیار پایین پرتو استفاده می شود تا از داخل دهان، دندان ها و لثه ها عکس گرفته شود.
۵ دی ماه ۱۳۹۷

روش های کاهش درد پس از درمان ریشه

مراقبت کافی از دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است (عصب کشی شده است) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس از چند روز ممکن است نیاز باشد مجدداً به دندانپزشک مراجعه کنید تا با گرفتن تصویر رادیوگرافی مطمئن شود عفونت به طور کامل از بین رفته است.
۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷

لکه سفید روی دندان

گاهی تغییر رنگ دندان به رنگ سفید شبیه لک و پیس است این سایه سفید رنگ از دیگر قسمت های دندان متمایز است و وجود آن روی دندان ها برای برخی افراد آزار دهنده است
۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷

قیمت دندان مصنوعی، روکش، بریج و ایمپلنت

در صورتی که تنها تعدادی از دندان ها افتاده باشند، می توان از دنچرهای پارسیل متحرک استفاده کرد که قیمت آنها از پانصد هزارتومان الي دو ميليون به طور متوسط خواهد بود، و برای مواد با کیفیتی مانند طلا بین ٢الي ٥ ميليون تومان خواهد بود.

نمونه های درمانی عصب کشی و درمان ریشه

0/5 ( 0 نظر )