جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته

با ورود به دوره جوانی در حدود سنین 17 تا 21 سالگی، یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در بدن رخ می دهد رشد دندان های عقل است. دندان های عقل سومین دندان های مولر (آسیاب بزرگ) هستند. اکثر افراد بزرگسال 4 دندان عقل دارند. رشد دندان عقل اغلب با درد همراه است که طبیعی است. در صورتی که دندان عقل برای رشد جای کافی داشته باشد می تواند به جویدن غذا کمک کند، در غیر اینصورت، ممکن است در زیر لثه به رشد خود ادامه دهد که در اصطلاح به آن دندان عقل نهفته گفته می شود. کج بودن دندان عقل نهفته می تواند به ریشه دندان مجاور خود آسیب بزند و موجب بروز درد، عفونت و دیگر مشکلات دهان و دندان شود و به احتمال زیاد نیاز خواهد بود توسط دندانپزشک با روش جراحی کشیده شود. در برخی موارد دیگر، اگر دندان های دیگر از قبل روی استخوان فک جای کافی برای درست قرار گرفتن نداشته باشند، حتی اگر دندان عقل بدون هیچ مشکلی از لثه خارج شود به این دندان ها فشار وارد می کند و موجب فشردگی بیشتر آنها خواهد شد که نیاز به درمان ارتودنسی را ضروری خواهد کرد. برای کمک به موفقیت درمان ارتودنسی باز هم ممکن است کشیدن دندان عقل ضروری باشد.

مقالات آموزشی جراحی دندان عقل

۲۵ دی ماه ۱۳۹۷

علت و علائم شکست درمان ایمپلنت

شکست کاشت ایمپلنت دندان می تواند ناشی از عوامل موضعی یا سیستمیک، خود فرایند جراحی، یا مراقبت های پس از آن باشد.به خاطر داشته باشید که شکست ایمپلنت های دندان همیشه در نتیجه پس زدن آنها توسط بدن نیست
۱۲ دی ماه ۱۳۹۷

عکسبرداری و رادیوگرافی در دندانپزشکی

تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس در دندانپزشکی تصاویری از دندان هستند که دندانپزشکان از آنها برای ارزیابی سلامت دندان ها استفاده می کنند. در این تصاویر از سطوح بسیار پایین پرتو استفاده می شود تا از داخل دهان، دندان ها و لثه ها عکس گرفته شود.
۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی عبارت است از طراحی لبخند فرد با کمک فناوری دیجیتال و مطالعه روابط بین دندان ها، لثه ها، و لب ها برای طراحی تقریبی لبخند. این تکنیک در پاسخ به درخواست بیمار و انتظارات او از زیبایی پس از درمان طرح لبخند ابداع شد.
۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷

لکه سفید روی دندان

گاهی تغییر رنگ دندان به رنگ سفید شبیه لک و پیس است این سایه سفید رنگ از دیگر قسمت های دندان متمایز است و وجود آن روی دندان ها برای برخی افراد آزار دهنده است
۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷

قیمت دندان مصنوعی، روکش، بریج و ایمپلنت

در صورتی که تنها تعدادی از دندان ها افتاده باشند، می توان از دنچرهای پارسیل متحرک استفاده کرد که قیمت آنها از پانصد هزارتومان الي دو ميليون به طور متوسط خواهد بود، و برای مواد با کیفیتی مانند طلا بین ٢الي ٥ ميليون تومان خواهد بود.
۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۷

شکستن دندان مصنوعی

نخستین کار و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که نگران نشوید. گرچه شکسته شدن دندان مصنوعی می‌تواند نگران کننده باشد، اما به خاطر داشته باشید که این اتفاق عجیبی نیست. مطمئناً نیاز نیست خودتان به تنهایی دنچر شکسته را تعمیر کنید.

نمونه های درمانی جراحی دندان عقل

0/5 ( 0 نظر )