ترمیم دندان با روکش PFM و روکش سرامیکی

بیش از سه دهه است که ترکیب پرسلاین با فلز، یا ترمیم های PFM برای ترمیم دندان ها استفاده شده اند. در طول این مدت، بواسطه تطبیق پذیری این روش برای استفاده، و نیز قابلیت هماهنگی کامل با دندان های مجاور، دندانپزشک ها در سراسر دنیا روکش های PFM را برای ترمیم دندان ها انتخاب کرده اند. روکش های PFM هماهنگی زیادی بین خاصیت ارتجاعی و زیبایی ایجاد می کنند. فلزی که در زیر این روکش استفاده می شود استحکام زیادی به آن می بخشد، در حالی که لایه پرسلاین بیرونی ظاهری طبیعی به روکش دندان می بخشد. روکش های تمام سرامیک یکی دیگر از انواع روکش های دندان هستند که بسیار طبیعی به نظر می رسند و زیبایی و سلامت از دست رفته دندان آسیب دیده یا پوسیده را به آن باز می گردانند. این نوع روکش ها از جنس سرامیک های دندانی هستند. این مواد سازگار با بدن انسان هستند که فرایند ساخت روکش از آنها و قرار گرفتن آن روی دندان ها تنها طی یک جلسه مراجعه به دندانپزشک انجام می شود.

مقالات آموزشی ترمیم دندان با روکش PFM و روکش سرامیکی

۲۵ دی ماه ۱۳۹۷

علت و علائم شکست درمان ایمپلنت

شکست کاشت ایمپلنت دندان می تواند ناشی از عوامل موضعی یا سیستمیک، خود فرایند جراحی، یا مراقبت های پس از آن باشد.به خاطر داشته باشید که شکست ایمپلنت های دندان همیشه در نتیجه پس زدن آنها توسط بدن نیست
۱۸ دی ماه ۱۳۹۷

درمان ریشه (عصب کشی) دندان کودکان

کودکان ممکن است دندان های شیری یا حتی دندان های دائم نابالغ خود را به علل مختلفی از دست بدهند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که پالپ، بافت زنده داخل دندان، عفونی شود. این مشکل اغلب نتیجه آسیب به دندان یا پوسیدگی دندان است
۱۲ دی ماه ۱۳۹۷

عکسبرداری و رادیوگرافی در دندانپزشکی

تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس در دندانپزشکی تصاویری از دندان هستند که دندانپزشکان از آنها برای ارزیابی سلامت دندان ها استفاده می کنند. در این تصاویر از سطوح بسیار پایین پرتو استفاده می شود تا از داخل دهان، دندان ها و لثه ها عکس گرفته شود.
۵ دی ماه ۱۳۹۷

روش های کاهش درد پس از درمان ریشه

مراقبت کافی از دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است (عصب کشی شده است) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس از چند روز ممکن است نیاز باشد مجدداً به دندانپزشک مراجعه کنید تا با گرفتن تصویر رادیوگرافی مطمئن شود عفونت به طور کامل از بین رفته است.
۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷

لکه سفید روی دندان

گاهی تغییر رنگ دندان به رنگ سفید شبیه لک و پیس است این سایه سفید رنگ از دیگر قسمت های دندان متمایز است و وجود آن روی دندان ها برای برخی افراد آزار دهنده است
۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷

قیمت دندان مصنوعی، روکش، بریج و ایمپلنت

در صورتی که تنها تعدادی از دندان ها افتاده باشند، می توان از دنچرهای پارسیل متحرک استفاده کرد که قیمت آنها از پانصد هزارتومان الي دو ميليون به طور متوسط خواهد بود، و برای مواد با کیفیتی مانند طلا بین ٢الي ٥ ميليون تومان خواهد بود.

نمونه های درمانی ترمیم دندان با روکش PFM و روکش سرامیکی

0/5 ( 0 نظر )