تقویت استخوان سینوس فک بالا برای کاشت ایمپلنت دندانی
15 تیر ماه 1398
جراحی لیفت سینوس
29 تیر ماه 1398

همه شما لبخندهای سفید و درخشان ستاره های هالیوود روی فرش قرمز را دیده اید، شاید این پرسش به ذهن شما خطور کند که آنها با استفاده از چه راهکارهایی دندان های خود را سفید و درخشان می کنند. سفید کردن دندان یکی از مطمئن ترین و بی خطرترین راه ها برای افزایش اعتماد به نفس و بهبود ظاهر لبخند است. سفید کردن دندان ها فرایند نسبتاً ساده ای است که می تواند تقریباً در تمام مطب های دندانپزشکی، یا حتی در منزل انجام شود. تنها نقطه ضعفی که فرایند سفید کردن دندان ها دارد این است که گاهی اوقات حساسیت دندان ها بروز پیدا می کند، که موقتی است و خیلی زود برطرف می شود.

 

حساسیت دندان ها بعد بلیچینگ

حساسیت دندان ها معمولاً در قالب خارش یا امواج درد، در واکنش به آب یا هوای سرد، بروز پیدا می کند. اگر از حساسیت دندان ها رنج می برید، شاید نیاز باشد مجدداً به فکر سفید کردن دندان ها باشید. با این حال، راه هایی برای مبارزه با این مشکل وجود دارد که اجازه می دهند باز هم دندان های خود را سفید کنید و به لبخند زیبایی که مد نظر شماست دست یابید.

 

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

 

هر چند علت دقیق حساسیت دندان ها پس از سفید کردن ناشناخته مانده است، اما همه ما از ویژگی های پراکسید- یکی از مواد اصلی در اکثر محصولات سفید کننده دندان- آگاه هستیم، که نشان داده شده است موجب حساسیت عصب دندان ها می شوند. این حساسیت یا التهاب موجب بروز علائمی از قبیل حساسیت به سرما و احساس خارش می شود.

 

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

 

نکاتی برای کاهش حساسیت به بلیچینگ

اگر سفید کردن دندان ها در منزل را امتحان می کنید، و دچار حساسیت می شوند، تکنیک های زیر را برای کاهش آن به کار بگیرید. اگر این فرایند را داخل مطب دندانپزشکی انجام داده اید، و مشکلات حساسیتی را تجربه می کنید، برخی از این تکنیک ها را امتحان کنید، اما فراموش نکنید حتماً به دستورالعمل هایی که دندانپزشک به شما داده است عمل کنید.

  • مهم است زمانی که از محصولات حرفه ای استفاده می کنید به دستورالعمل های دندانپزشک خود عمل کنید، یا محصولاتی که دریافت آنها از داروخانه نیاز به تجویز پزشک ندارد را بر اساس دستورالعمل تولید کننده روی محصول استفاده کنید (هرگز دندان های خود را بیشتر از حد توصیه شده سفید نکنید).
  • در صورت بروز حساسیت، به صورت یک روز در میان از محصول استفاده کنید و زمان اعمال آن روی دندان ها را به نصف برسانید. گاهی اوقات، تنها با دادن اندکی استراحت به دندان در اواسط درمان، می توانید به کاهش علائم کمک کنید.

 

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

 

  • مصرف داروهای مسکن مانند ادویل یا آلیو (ایبوپروفن)، در صورتی که قبل از اعمال محصول سفید کننده استفاده شوند، می تواند به کاهش علائم کمک کند. مصرف آن زودتر از زمان بروز حساسیت می تواند از تشدید علائم و نشانه ها پیشگیری نماید.
  • بررسی کنید ببینید آیا از محصولی با سطح پراکسید پایین تر (6% تا 10% برای اکثر افراد غالباً پایین محسوب می شود) استفاده می کنید. هر چند ممکن است فکر کنید هر چه سطح پراکسید بالاتر باشد، شاهد نتایج بهتری خواهید بود، اما اگر حس بدی تجربه می کنید، این کار واقعاً ارزش انجام دادن ندارد.
  • در طول دوره ای که سفید کردن دندان ها را انجام می دهید، مصرف غذاها و نوشیدنی های سرد را محدود کنید. ممکن است دندان ها تحت شرایط عادی به دما حساس باشند، اما سفید کردن دندان ها می تواند مشکل حساسیت دندان ها را تشدید کند. نوشیدن مایعات با نی ساده تر خواهد بود زیرا اجازه می دهد مایع از دندان ها عبور کند و تا میزان زیادی به عدم تحریک و بروز حساسیت کمک می کند.
  • استفاده بیش از حد از محصولات سفید کننده نیز می تواند موجب بروز حساسیت شود. در صورتی که استفاده از این محصولات بیشتر از حد معمول باشد، این پتانسیل وجود دارد که دندان ها خیلی حساس شوند یا حتی به آنها آسیب وارد شود.

 

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

کاهش حساسیت پس از بلیچینگ دندان

 

 

  • اگر از کیت سفید کننده دندان ها داخل منزل استفاده می کنید، پس از سفید کردن دندان ها، داخل تری خمیر دندان مخصوص دندان های حساس بریزید و آن را به مدت 20 دقیقه روی دندان ها قرار دهید. این کار می تواند تا میزان زیادی موجب کاهش حساسیت دندان ها شود.
  • پس از درمان، زمانی که حساسیت دندان ها در بالاترین حد خود قرار دارد، استفاده از دهانشویه های فلورایده و/ یا خمیر دندان/ یا ژل های مخصوص حساسیت دندان ها می تواند به کاهش علائم و نشانه ها کمک کند. درمان های فلوراید نیز گاهی اوقات قبل، در طول، و بعد از سفید کردن دندان ها توصیه می شوند. در اکثر موارد، این حساسیت تنها 48 ساعت طول می کشد، بنابراین پس از این دوره می توان استفاده از خمیر دندان همیشگی خود را از سر گرفت.
  • مطمئن شوید فرچه های مسواکی که برای مسواک زدن دندان های خود استفاده می کنید نرم هستند. هر چه فرچه های مسواک نرم تر باشند و آرام تر روی دندان ها و لثه ها کشیده شوند، می توانید به کاهش علائم کمک کنید. بعلاوه، حین مسواک زدن، به جای آب سرد از آب ولرم استفاده کنید تا از میزان حساسیت دندان های شما کاسته شود. بهتر است پس از پایان مسواک زدن و قبل از شستن دهان، خمیر دندان را چند دقیقه داخل دهان خود نگه دارید و اجازه دهید فلوراید آن عمل کند.
  • در صورتی که مشکل حساسیت دندان های شما ادامه داشت یا حتی شدیدتر شد، موضوع را با دندانپزشک خود درمیان بگذارید. ممکن است علل دیگری وجود داشته باشند که موجب بروز این حساسیت می شوند، از جمله تحلیل لثه ها یا پوسیدگی دندان ها.
  • راجع به محصولات کاهش دهنده حساسیت دندان ها، که می توان در مطب از آنها استفاده کرد، با دندانپزشک خود حرف بزنید. در صورتی که این محصولات درست استفاده شوند، می توانند برای کاهش حساسیت با منشاء های مختلف مؤثر باشند.

هر چند حساسیت دندان ها با محصولات سفید کننده خیلی شایع است، اما دوره آن بسیار کوتاه است، و معمولاً 24 تا 48 ساعت طول می کشد. سالها پیش اکثر محصولات سفید کننده دندان ها حاوی ترکیباتی قوی بودند که مشخص شد واقعاً به دندان ها آسیب می رسانند و موجب بروز حساسیت شدید می شوند. از آن زمان تاکنون، با استفاده از ترکیبات با کیفیت بالا که برای دندان ها ملایم تر هستند، این محصولات بهبود زیادی داشته اند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت