حساسیت دندان ها پس از جرمگیری و پاکسازی عمقی
20 شهریور ماه 1401
راهنمای دندان درآوردن در کودکان
12 مهر ماه 1401

از هر دندانپزشکی که بپرسید به شما خواهد گفت که نخ دندان کشیدن بین دندان ها چقدر اهمیت دارد. نخ دندان کشیدن به اندازه تمیز کردن دندان ها اهمیت دارد. اما وقتی نوبت به نخ دندان کشیدن می رسد، فقط باید مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید. اما وقتی صحبت از نخ دندان کشیدن بین دندان های نزدیک به یکدیگر به میان می آید، چندین نکته وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید.

آیا شما دندان های فشرده دارید؟

در برخی از افراد، دندان ها به گونه ای رشد کرده اند که حتی پس از درمان ارتودنسی کمی فشرده هستند. “دندان های فشرده” فاصله بسیار کمی دارند و فضای اندکی بین هر یک از آنها باقی می ماند. اگر دندان های نزدیک به یکدیگر دارید، یعنی دندان هایی که به هم چسبیده اند، متوجه خواهید شد که نخ دندان کشیدن چقدر می تواند دشوار، دردناک و خسته کننده باشد، زیرا نخ دندان همیشه در این قسمت ها بریده می شود. خوشبختانه، چند ترفند وجود دارد که می‌تواند به نخ دندان کشیدن بین دندان های فشرده کمک کنند.

در این مقاله ما فقط نشان می دهیم چگونه باید به بهترین شکل ممکن نخ دندان بکشید، و این بدان معناست که نگاهی خواهیم داشت به اینکه دندان های نزدیک به یکدیگر شما چگونه باید به نظر برسند.

شما نباید سعی کنید آنها را فشار دهید. همچنین نباید تاکتیک های خاصی را انجام دهید که احتمالاً می توانند باعث شکستن آنها شوند. اینجاست که باید مطمئن شوید به روش صحیح در حال نخ دندان کشیدن هستید.

در این مقاله، قصد داریم روش های نخ دندان کشیدن را با شما به اشتراک بگذاریم. و اینکه چگونه می توان مطمئن شد که آن را درست انجام می دهیم.

بیایید شروع کنیم:

چرا نباید به سادگی از نخ دندان کشیدن گذشت؟

نکته اصلی که باید بدانید این است که چرا نخ دندان کشیدن چیزی است که اصلاً نمی توانید از آن صرف نظر کنید و کاری است که باید به طور منظم آن را انجام دهید.

هر بار که به دندانپزشک مراجعه می کنید، باید مطمئن شوید که نخ دندان کشیدن را به درستی انجام می دهید. مطمئناً بسیاری از افراد احساس حرکت کردن چیزی بین دندان های خود را دوست ندارند. اما این کار واقعاً ضروری است. شما باید آن را به عنوان بخشی از روتین تمیز کردن روزانه خود تبدیل کنید. این کار فقط شامل زدودن پلاک دندان ها نیست. اما نخ دندان کشیدن برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی های دندان، انواع بیماری های دهان و دندان مانند بیماری لثه، و حتی پیشگیری از از دست رفتن دندان ها ضروری است. گاهی اوقات مسواک زدن به تنهایی کافی نیست.

شما باید لبخند سالم خود را حفظ کنید. و این با محافظت از دندان های شما و اطمینان از بودن لثه های سالم شما در شرایطی خوب امکان پذیر است.

شما در واقع می توانید آن را مانند یک قرارداد بسته در نظر بگیرید.

پس مسواک زدن به تنهایی کافی نیست؟

آری، امکان پذیر نیست.

دقت کنید وقتی به این موضوع نگاه می کنیم که چگونه دندان دارای 5 سطح است. مشکل این است که مسواک فقط می تواند 3 سطح از 5 سطح را لمس کند.

بنابراین وقتی به دو سطح دست نخورده نگاه می کنیم، به یک چیز اضافی برای تمیز کردن بین دندان ها نیاز خواهید داشت. معمولاً این اتفاق رخ می دهد که غذای اصلی در این بین گیر می کند و پس از آن به محل اصلی رشد برای باکتری ها تبدیل می شود. در این زمان است که نخ دندان کشیدن مفید خواهد بود.

نخ دندان یک ابزار اصلی برای تمیز کردن بین دندان ها است. همچنین این این امکان را به شما می دهد که به بهترین شکل از آن مراقبت کنید. اکنون پلاک به تشکیل شدن ادامه نخواهد داد. و این یک پیروزی موفقیت آمیز بزرگ برای در امان بودن شما است. برای اطمینان از اینکه در حال انجام مراقبت های دندانی به شکلی صحیح هستید، برای ایمن نگه داشتن دندان های خود ضرورت دارد که چندین روش را تغییر دهید. و نخ دندان کشیدن دندان هایی که به یکدیگر خیلی نزدیک هستند، چیزی است که باید به آن تسلط پیدا کنید. زیرا افرادی که این کار را به درستی انجام نمی دهند، از مشکلات عمده سلامتی و دندانی رنج خواهند برد.

 تمیز کردن دندانهای فشرده

تمیز کردن دندانهای فشرده

روی تکنیک نخ دندان کشیدن تسلط پیدا کنید

اگر به دلیل ناراحتی یا مشکل بودن نخ دندان کشیدن از انجام آن اجتناب کرده اید، بیایید با هم انجام دادن صحیح آن را تمرین کنیم. شما باید حدود 18 اینچ نخ را بردارید و مقداری از آن را دور یک انگشت اشاره و مقدار اضافی آن را دور انگشت اشاره دست مقابل خود بپیچید و بخش محکمی از نخ را بین آنها نگه دارید، به اندازه ای کوچک که در داخل دهان مانور دهید. نخ دندان را در اطراف هر دندان، بین آن و دندان مجاور آن هدایت کنید. برای قرار گرفتن در زیر خط لثه، جایی که ممکن است مواد زائد نیز پنهان شده باشند، بیشتر مراقب باشید و در امتداد سطح هر دندان آن را آرام بلغزانید و مسیر خود را تا زیر خط لثه ادامه دهید. شما باید این کار را بین تمام دندان های خود، حداقل یک بار در روز تکرار کنید.

از کدام نخ باید برای نخ دندان کشیدن دندان های خیلی نزدیک به یکدیگر استفاده کرد؟

وقتی نوبت به نخ دندان کشیدن دندان های بسیار نزدیک به یکدیگر می رسد، اکثر نخ های دندان موجود در بازار واقعاً کار خاصی انجام نمی دهند.

چرا؟

زیرا قادر به رسیدن به بین این فضاهای تنگ نیستند.

این مقاله مروری کلی دارد بر نحوه نخ دندان کشیدن و تمیز کردن دندان ها برای افرادی که دندان های آنها خیلی نزدیک و فشرده به یکدیگر هستند.

اولین نکته این است که شما باید نوع مناسبی از نخ دندان را انتخاب کنید.

این واقعاً مهم است. برای نخ دندان کشیدن دندان های نزدیک به هم، باید از استفاده از نخ های موم زده اجتناب کنید.

این برای دندان هایی که بین آنها خیلی تنگ است کار نمی کند. همچنین آنها در واقع بسیار ضخیم هستند. بنابراین، در این صورت، شما باید از چیزی استفاده کنید که ما آن را نخ دندان “به سبک روبانی” می نامیم.

چرا؟

به این دلیل است که آنها واقعاً نازک و همچنین صاف هستند. و این باعث می شود که آنها به گزینه ای ایده آل برای سر خوردن به داخل فضاهای تنگ تبدیل شوند. خواهید دید که آنها چگونه به راحتی بین دندان های شما می لغزد و پلاک ها و جرم ها را خارج می کند، و این امکان را به شما می دهد تا دندان های خود را در شرایط فوق العاده عالی نگه دارید، بدون اینکه گیر کند یا پاره شود. این چیزی نیست که دشوار باشد.

این نوع نخ دندان ها با داشتن مقاومت در برابر پاره شدن و طراحی مناسب برای مانور دادن در اطراف دهان، نخ دندان کشیدن بین دندان های فشرده را آسان می کنند. ممکن است لازم باشد چندین نوع نخ را آزمایش کنید تا زمانی که برندی را پیدا کنید که برای دندان های شما مناسب باشد.

درست مانند نخ دندان روبانی، ممکن است انواع دیگری نیز وجود داشته باشند که می توانند همین منظور هدف را برآورده کنند.

آنها در لغزیدن بین دندان ها واقعاً خوب عمل می کنند و این امکان را به شما می دهند که دندان های واقعاً تمیزی داشته باشید.

 تمیز کردن دندانهای فشرده

تمیز کردن دندانهای فشرده

فراتر از نخ دندان کشیدن

بنابراین وقتی صحبت از استفاده از نخ دندان به میان می آید، برخی افراد ممکن است فکر کنند که فقط یک بار انجام آن در روز، به اندازه کافی خوب است. اما اینطور نیست. شما در طول روز، هر چند مرتبه ای که نیاز دارید باید از نخ دندان استفاده کنید و گاهی اوقات می توانید از نخ دندان های دسته دار یکبار مصرف نیز استفاده کنید. آنها این امکان را به شما می دهند که دندان های خود را به طور کامل تمیز کنید.

این اساساً مهم ترین کاری است که می توانید انجام دهید. با این حال باید بدانید که نخ دندان های دسته دار یکبار مصرف قرار نیست به طور کامل جایگزین نخ دندان شوند.

علاوه بر این، سرمایه گذاری روی یک واتر فلاسر را در نظر بگیرید. این ابزار زیبا، جریانی از آب تحت فشار را بین دندان های شما و زیر خط لثه های شما پرتاب می کند تا ذرات باقی مانده را از جای خود خارج کند. این یک ابزار مفید مخصوصاً برای افرادی است که بریس، بریج، نگهدارنده دائمی و دندان عقل دارند. ممکن است کمی طول بکشد تا استفاده از آن را یاد بگیرید، بنابراین اگر چند بار اول آب به همه جا پاشید، صبور باشید. هنگامی که یاد بگیرید چگونه آن را هدایت کنید، حتی ممکن است متوجه شوید که تمیز کردن بین دندان ها با آب لذت بخش تر است! در صورتی که ناحیه حساسی دارید باید از آب گرم استفاده کنید.

انواع مسواک برای دندان های خیلی نزدیک به هم

یکی از چیزهای اصلی که باید بدانید این است که انواع مختلفی از مسواک ها برای دندان های نزدیک به یکدیگر وجود دارند. آنها مسواک های کوچکی هستند که چنین پاکسازی اساسی و کاملی را برای شما فراهم می آورند. شما باید گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما بهتر است.

مانند نخ دندان یکبار مصرف پلاستیکی که به گونه ای است که باعث می شود بعد از خوردن، درست تمیز کردن دندان ها امکان پذیر شود، این نوع مسواک ها نیر زمانی بهترین عملکرد را دارند که از آنها به روش های مختلفی استفاده کنید. انتخاب مدل مسواک واقعاً مهم است. شما باید بین دندان هایی که به یکدیگر خیلی نزدیک تر هستند را بیشتر تمیز کنید، زیرا این چیزی است که هنگام تمیز کردن بین دندان ها اهمیت دارد. استفاده از نوع مناسب نخ دندان دسته دار، سرمایه گذاری بزرگی است که باید آن را در نظر بگیرید. آنها مانند چوب های پلاستیکی کوچکی هستند که یک بخش چنگال مانند در انتهای آنها وجود دارد. و بین رو سر آن نخ دندان وجود دارد. این ابزار تمیز کردن کامل بین دندان ها را برای شما فراهم می کند تا تاکتیک های دندانپزشکی خود را طبق برنامه و تحت نظر داشته باشید.

فقط چیزهای زیادی وجود دارند که می توانید روی آنها حساب کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که دندان های خود را در بهترین شرایط نگه می دارید.

استفاده از نخ دندان، عالی عمل می کند. اما ضرورت دارد که خود را با این تاکتیک های اصلی تطبیق دهید و اطمینان حاصل کنید که نخ دندان کشیدن بین دندان های خیلی نزدیک به هم، به درستی انجام می شود.

 تمیز کردن دندانهای فشرده

تمیز کردن دندانهای فشرده

استفاده از کیت تخصصی مراقبت های دهانی

و اگر هیچ چیزی به خوبی عمل نکرد، همیشه می توانید روی استفاده از کیت های تخصصی مراقبت های دهانی حساب کنید. آنها واقعاً خوب هستند و هم روش هایی هستند که تضمین می کنند دندان های شما را در بهترین شرایط نگه می دارند. وقتی روش ها و تاکتیک های تخصصی پاکسازی را بشناسید، نتایج کاملاً مؤثر هستند. نه تنها این، بلکه از اینکه چگونه دندان ها و لثه های شما را در شرایط خوبی نگه می دارند، لذت خواهید برد.

شما باید مطمئن شوید که در حال عادت کردن به برخی از استراتژی هایی هستید که نشان می دهند تمیز کردن عمیق و طولانی مدت است.

کارهای زیادی وجود دارند که می توانید انجام دهید. تنها چیزی که به آن بستگی دارد استفاده از تاکتیک های درست و مؤثر است. نه تنها این، بلکه باعث می شود دندان های نزدیک به هم و خیلی تنگ شما نیز عالی به نظر برسند. انتخاب بهترین راهکارهای پاکسازی با روش های اصلی و بی پایان به شما کمک خواهند کرد.

نتیجه گیری

وقتی صحبت از تمیز کردن بین دندان ها می شود، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. شما باید مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید. و اغلب، این به تجزیه و تحلیل مناسب نیاز دارد. در این مقاله مروری کلی در مورد چگونگی انجام صحیح نخ دندان کشیدن ارائه دادیم.

چند راه ضروری وجود دارند که به شما امکان می دهند یک دست دندان خوب و سالم داشته باشید. مهم است که شما راه هایی را شناسایی کرده و دنبال کنید که به عنصر اصلی تبدیل شوند و به شما امکان دهند دندان هایی تمیز داشته باشید که عالی به نظر می رسند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت